×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

با انواع رکاب انگشتر آشنا شوید!

انگشتر و حلقه از سالیان پیش مورد استفاده اکثر افراد جامعه واقع شده‌اند و جایگاه ویژه‌ای برای تعدادی از مردم دارد. برای همین نیاز است که رکاب انگشتر و انواع آن‌را بشناسید. البته اولین سوال این است که رکاب یا پایه حلقه چیست؟ پایه انگشتر باند حلقه است. قسمت زیرین انگشتر که انگشت را در بر می‌گیرد و نگین انگشتر روی آن قرار می‌گیرد.

رکاب انگشتر طرح‌ها و انواع مختلفی دارد. البته این انواع در کشورهای مختلف متفاوت از یک دیگر هستند. برای انتخاب رکاب انگشتر دقت و وسواس لازم را به خرج دهید. اگر رکاب درستی انتخاب نکنید انگشتر شما زود شکسته یا خم می‌شود.

رکاب انگشتر

در انگشترهای نقره، رکاب در زیبایی نهایی آن بسیار مهم است. چرا که یکی از ملاک‌های انتخاب این انگشترها از روی رکاب آنها است. البته رکاب فقط مخصوص انگشترهای نقره‌ای نیست‌. برای نمونه اگر تصمیم به انتخاب یک حلقه نامزدی دارید، یکی از تصمیمات مهم شما توجه به نوع پایه انگشتر آن است.

انتخاب رکاب حلقه کار سختی است چرا که به شکلی روی انتخاب الماس و نگین آن تاثیر زیادی دارد. تعداد زیادی حلقه نامزدی وجود دارد اما شما برای داشتن بهترین انتخاب باید به نکات فراوانی توجه کنید. یکی از این نکات انتخاب رکاب انگشتر است. پس انواع رکاب انگشتر نه تنها در تعیین شکل انگشتر بلکه در تعیین الماس آن هم نقش دارد.

رکاب انگشتر شکل‌های زیادی دارد. در نتیجه به انتخاب حلقه مناسب منحصر به فرد است. به عنوان مثال شما دنبال یک حلقه ظریف و ساده هستید در نتیجه باید دنبال حلقه‌هایی با رکاب نازک باشید. یا اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به حلقه های سنگین و بزرگ علاقه دارید، رکاب های بزرگ مناسب شما هستند.

به‌طور کلی، انواع رکاب انگشترها به دو شکل دست ساز و آماده در بازار وجود دارد. و حتی رکاب‌هایی با توجه به خواست و انگشت شما ساخته می‌شود. طبیعی است که رکاب انگشتر دست‌ساز قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارند. دلیلش هم این است که وقت بیشتری در ساخت آنها صرف می‌شود.

انواع رکاب انگشتر

یکی از معروف‌ترین انواع رکاب انگشتر، رکابی است که بالای آن شکل شاخک دارد. این مدل به رکاب شاخکی معروف است. در این طرح شاخه‌های کوچک فلزی، سنگ قیمتی را در جای خود نگه داشته است. چون این مدل سنگ را بالا نگه می‌دارد و سنگ بیشتر به نمایش در می‌آید بسیار محبوب است. در این مدل درخشش سنگ کاملا مشخص می‌شود. هرچه تعداد این شاخک بیشتر باشد ایمنی آن بیشتر است.

به بررسی مزایا و معایب این نوع از پایه انگشتر بپردازیم. از معایب این رکاب می‌توان به این اشاره کرد که امکان دارد به دلیل تیز‌بودن سر آن حلقه به لباس، مبلمان و یا وسایل دیگر گیر کند. در نتیجه هرچه این شاخک ها کمتر باشد شما راحت‌تر خواهید بود. عیب بعدی این است که ممکن است پس از مدتی شل شود. پیشنهاد می‌شود هرسال یک‌بار این شاخه‌ها را بررسی کنید تا سفت باشند.

از مزایای این نوع از رکاب انگشتر می‌توان به این اشاره کرد که انواع و اندازه‌های متفاوتی از الماس را پشتیبانی می‌کند. ظاهر آن کلاسیک، ظریف و ساده است. تمیز کردن و نگهداری این نوع رکاب انگشتر ساده است. نور زیادی را از طریق الماس عبور می‌دهد. برجستگی سنگ بیشتر‌نمایان می‌شود.

یکی دیگر از پایه‌های معروف در سراسر دنیا، رکاب انگشتر برند تیفانی است. سال ۱۸۸۶ اولین رکاب تیفانی راهی بازار شد. این پایه بسیار ساده است و تقریبا در تمام طلافروشی‌ها مشابه آن وجود دارد. اما هیچکدام از آنها رکاب تیفانی اصلی نیستند چون آنها علامت تجاری خاص دارند. این رکاب انعکاس را بسیار بالا برده و هرگز از مد نمی‌افتد.

سایر شکل‌های پایه انگشتر محبوب

دومین رکاب انگشتر معروف و محبوب، رکاب انگشتر قاب مانند است. این رکاب به دلیل داشتن ظاهر مدرن، مناسب برای افرادی است که زندگی فعال و اکتیوی دارند. این مدل برعکس مدل پیش، به جای داشتن شاخه توسط حاشیه که یک لبه فلزی نازک است نگهداری شود. این ورقه نازک به صورت سفارشی ساخته می‌شود.

این نوع از رکاب می‌تواند در انتخاب رکاب انگشتر یک گزینه عالی باشد. چرا که به دلیل داشتن حاشیه، الماس به صورت دقیق تر و با ایمنی بیشتر در جای خود قرار می‌گیرد. از مزایا این رکاب این است که ظاهری مدرن دارد، در لباس گیر نمی‌کند و به خوبی از الماس محافظت می‌شود. معایب این پایه این است که سنگ را بیشتر مخفی می‌کند همچنین بازتاب کمتری نسبت به سایر پایه‌ها از انگشتر دارد.

یکی دیگر از انواع رکاب حلقه، نوعی رکاب است که به اسم TENSION معروف است. این رکاب به صورت کشش نواری است که الماس را در جای خود محکم می‌کند. این‌طور به نظر می‌رسد که الماس در بین دو ساق معلق است. در این رکاب جواهرساز توسط لیزر شیارهای ریزی در ساقه انگشتر برش می‌دهد. الماس به صورت کاملا محکم و دقیق در اینجا جای می‌گیرد.

معایب این نوع پایه انگشتر این است که تغییر اندازه آن دشوار و گران است. اگر از فلز ضخیم استفاده شود، الماس کوچک‌تر به‌نظر می‌آید. خوبی این پایه این است که الماس به شکل امن نگهداری می‌شود. ظاهر منحصربه‌فرد دارد. انعکاس را تا حد زیادی بالا می‌برد. ظاهر آن مدرن و به روز است. نگهداری آن سختی کمتر نسبت به سایر پایه‌ها دارد.

پایه‌هایی که الماس را محکم‌تر نگه می‌دارند!

یکی دیگر از انواع رکاب انگشتر، رکاب کانالی شکل است. این رکاب راهی ایمن برای قرار دادن الماس کوچک در ردیفی در داخل حلقه است. این رکاب باعث می‌شود یک کانال الماسی در انگشتر وجود داشته باشد. این رکاب برای تزیین بیشتر انگشتر استفاده می‌شود. از آنجا که ما هیچ شاخه و حاشیه‌ای نداریم، نگرانی کمتری برای افتادن نگین و الماس وجود دارد.

از مزایای این نوع رکاب انگشتر این است که الماس سالم نگه داشته می‌شود. آسیب‌های خارجی کمتر به آن وارد می‌شود. درخشش الماس را تقویت می‌کند. امکان گیر‌کردن به وسایل آن بسیار کم است. اما تمیز‌کردن این نوع رکاب سخت است و نیاز به زمان دارد. تغییر سایز آن سخت است چرا که ممکن است سنگ‌ها شل شوند.

رکاب HALO یکی دیگر از رکاب‌هایی است که به امنیت سنگ توجه دارد. این رکاب سنگ قیمتی را در وسط یک دایره یا یک مربع قرار می‌دهد. این رکاب برای تقویت ظاهر الماس‌های کوچک‌گزینه مناسبی است که درخشش را افزایش می‌دهد. پس این پایه مناسب برای افراد صرفه جو است که نمی‌خواهتد هزینه یک الماس با عیار بسیار بالا را بدهند.

در این رکاب سنگ میانی به طور کامل ایمن نگه داشته می‌شود. انواع مختلف الماس می‌تواند در آن قرار بگیرد. درخشش را بالا می‌برد. از بدی‌های این رکاب این است که سنگ‌های جانبی آن امکان دارد که سست شوند. تغییر سایز این نوع ممکن است با توجه به سنگ‌های جانبی سخت و گران باشد.

خرید انگشتر

خرید انگشتر

رکاب‌هایی که درخشش سنگ را افزایش می‌دهند!

رکاب سه سنگ، یکی از رکاب‌هایی است که برای حلقه نامزدی مناسب است. این نوع رکاب سه نوع سنگ را در کنار هم قرار می‌دهد. این سنگ‌ها می‌توانند هم اندازه باشند یا سنگ‌مرکزی لز دو سنگ کناری خود بزرگ‌تر باشد. بهترین نوع سنگ برای این رکاب، الماس هایی هستند که برش گرد دارند.

این رکاب درخشش را به حداکثر می‌رساند. اجازه می‌دهد تا سنگ‌های کوچک و بزرگ در کنار هم قرار بگیرند. درخشش سنگ میانی را افزایش می‌دهد. نیاز به نگهداری دقیق و تمیز‌کردن به صورت مرتب دارد. در صورتی که سنگ‌های کنار خوب جفت نشوند، زیبایی سنگ مرکزی از بین می‌رود.

رکاب عتیقه از دوره‌های پیش تاکنون مورد علاقه افراد بوده است. این نوع رکاب در مد نیز قابل توجه است. این رکاب در بدنه خود سنگ‌های ریز دارد و سپس توسط این سنگ‌ها به سنگ مرکزی متصل می‌شود. درخشش در این سنگ به شدت بالا است.

انتخاب رکاب انگشتر عتیقه، منحصر به فرد و پیچیده است. درخشش سنگ‌ها در این رکاب بالا است. زیبایی و برجستگی سنگ میانی در این رکاب کاملا مشخص است. این رکاب اگر ضعیف طراحی شود، زیبایی و درخشش از بین می‌رود.

سخن آخر

اکنون که با انواع رکاب حلقه آشنا شدید، حتما دریافت کردید که انتخاب رکاب کاملا به شما و سلیقه شما بستگی دارد. همچنین به طور کامل به سبک زندگی شما بستگی دارد به شکلی که اگر فرد فعالی هستید نمی‌توانید به‌راحتی از برخی رکاب‌ها استفاده کنید چرا که خطر گم‌شدن الماس شما وجود دارد. همچنین باید تایم خود را بدانید چرا که بعضی از آنها نیاز به نگهداری ویژه‌ای دارد و باید تمیز شوند.

با توجه به فراوان‌بودن انواع رکاب حلقه، انتخاب رکاب انگشتر سخت است. بعضی رکاب‌ها توجه خاصی به درخشش حلقه دارند و تمام تمرکز خود را روی درخشش الماس میانی و حتی الماس‌های کناری می‌گذارند. با رعایت اصول بالا در خرید آنلاین انگشتر طلا دچار مشکل نخواهید شد.

بعضی دیگر از پایه‌ها تمام توجه خود را بر روی ایمنی و امنیت داشتن الماس و سنگ قیمتی حلقه می‌گدارند. این نوع رکاب‌ها طوری طراحی می‌شوند که خطر شل‌شدن افتادن الماس به حداقل خود برسد و به طور کلی مناسب افرادی است که جنب و جوش بالایی در زندگی دارند. در آخر هنگام رکاب انگشتر نهایت دقت را داشته باشید تا مجبور به تعویض یا تغییر سایز نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *