×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

در مورد نگهداری از ساعت طلا چه می دانید؟

ساعت طلا یکی از اکسسوری‌های کلاسیک و محبوب در بین مردم می‌باشد. در این پست می‌خواهیم نحوه نگهداری ساعت طلا را برای شما شرح دهیم تا طول عمر مفید آن را به شکل چشم گیری افزایش دهید. اگر به فکر خرید ساعت طلا هستید، این نکات را رعایت کنید تا بعد از خرید خود آن را تا سالیان سال نو و تمیز نگه دارید.

چگونه از ساعت طلا نگهداری کنیم؟

ساعت طلا یکی از جواهرات و اکسسوری‌های محبوب از زمان پیشرفت بشر تا به الان بوده است. اما در قدیم تعداد کسانی که می‌توانستند از ساعت از جنس طلا برخوردار باشند، بسیار کم بود. به‌طوری‌که فقط خانواده‌های اشرافی و ثروت‌مند قادر به تهیه آن بودند. با گذشت زمان، روز به روز علاقه برای داشتن این ساعت‌ها بیشتر شد تا حدودی که کمپانی‌های سازنده ساعت شروع به ساخت آنها کردند.

ساخت انبوه این نوع ساعت‌ها باعث شده که افراد زیادی آن‌را داشته باشند. حالا یکی از دغدغه‌های مهم مردم، نگهداری از ساعت طلا شده است. از آنجا که این ساعت‌ها گرانبها هستند و شکننده، نیاز به نگهداری ویژه‌ای دارند. یکی از این امور، تمیز‌کردن ساعت‌های طلا است که بسیار مهم تلقی می‌شود. در صورت نگهداری خوب شما می‌توانید عمر ساعت طلا خود را افزایش دهید.

دسته‌بندی ساعت‌های طلا

ساعت‌های طلا را می‌توان در سه دسته تقسیم‌بندی کرد. ساعت طلای جامد، ساعت با روکش طلا و ساعت رزگلد. این سه دسته اصلی‌ترین و به‌عبارتی تنها ساعت‌های طلای موجود در بازار هستند که ساعت‌سازی‌ها تولید می‌کنند. احتمالا بیشترین خطا مربوط به وقتی می‌شود که نتوانید تشخیص دهید کدام طلای جامد است و کدام روکش طلا.

ساعت با روکش طلا، یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین ساعت‌های طلای مورد استفاده است. اما این ساعت‌ها از طلا اصل نیستند. در اصل این ساعت‌ها در پایه خود یکی از فلزهای مس یا نقره دارند یا حتی ممکن است آلیاژی از فلزهای مقرون به‌صرفه‌تر از طلا داشته باشند. اما روی این پایه ها یک لایه طلای واقعی وجود دارد. بسته به سلیقه، ممکن است لایه نازک باشد یا قطور.

ساعت طلای جامد، همان ساعت طلای اصلی محسوب می‌شود. حالا در کمپانی‌های مختلف، با توجه به خواست مردم و تقاضا آنها، این ساعت‌ها را در عیارهای مختلف می‌سازند. الان بیشترین درخواست برای ساعت طلا با عیار ۱۸ است. پس بیشتر ساعت‌های طلایی که می‌بینید از طلای ۱۸ عیار هستند.

ساعت طلای رزگلد دسته بندی آخر است. تقریبا می‌توان گفت از نظر ساختاری، ساختاری شبیه به ساعت با روکش طلا دارند. آبکاری آن ساعت‌ها را با طلای رزگلد می‌کنند. طلای رزگلد هم یک طلایی است که رنگی بین صورتی و مسی دارد‌.

تمیز کردن ساعت طلا

ساعت‌های طلا خواستار مقدار زیادی توجه و مراقبت هستند. شما هم قطعا دوست ندارید ساعتی که پول زیادی برای آن داده‌اید بخاطر کم‌توجهی شما آسیب ببیند. پس ما در ادامه قرار است نکاتی به شما ارائه کنیم که به کمک شما می‌آیند تا از ساعت برند خود مراقبت کنید. اولین نکته در مورد تمیز کردن ساعت است.

برای تمیز‌کردن ساعت طلای جامد کار زیادی نیاز نیست انجام دهید. استفاده از خمیردندان به تنهایی کارساز است‌. مقدار کمی خمیردندان را روی یک پنبه بزنید. سپس با احتیاط پنبه را روی نقاط لکه شده بزنید. از قسمت داخلی شروع کنید و سپس به سمت خارج‌بند و دسته‌ها و صفحه ساعت بروید. در آخر با یک پارچه مرطوب خمیردندان را به‌صورت کامل پاک کنید. حتما مطمئن شوید کامل پاک شود‌.

اگر ساعت شما روکش طلا دارد، برای تمیز‌کردن از راه‌های پیش رو استفاده کنید. بعد هر استفاده با پنبه مرطوب آن را تمیز کنید. یک مسواک نرم را با آب و صابون خیس کنید سپس به آرامی به روی ساعت بکشید. دقت کنید که ساعت را نخراشید. از پاک کننده طلا و جواهرات استفاده کنید. این محلول‌ها در بازار هستند. استفاده از خمیردندان به دلیل احتمال آسیب پیشنهاد نمی‌شود.

به‌طور خاص روشی برای تمیز‌کردن ساعت‌های رزگلد وجود ندارد. باید از محلول‌های تمیز کننده استفاده کنید. دستورالعمل روی جعبه را بخوانید و طبق آن عمل کنید. حواستان باشد که از تایم اشاره شده بیشتر مواد روی ساعت نمانند. وقتی کار تمام شد، با یک پارچه مرطوب پاک‌کننده‌ها را از روی ساعت پاک کنید.

چند نکته برای نگهداری از ساعت طلا

بعد از تمیز‌کردن ساعت، باید به این نکات توجه کنید. اول آنکه ساعت از جنس طلا را نباید خیس کنید. بهترین راه برای نگهداری ساعت برند این است که از رطوبت آن را دور نگه دارید تا به آن آسیب نرسد و عملکردش مختل نشود. این یعنی از کار های زیر خودداری کنید.

  • با ساعت به حمام نروید و از دوش گرفتن با ساعت خودداری کنید.
  • با ساعت طلای خود مشغول به ظرف شستن نشوید.
  • از رفتن به استخر با ساعت‌های طلا به‌شدت اجتناب کنید.
  • ورزش کردن با ساعت طلا ممنوع.
  • باغبانی و قدم زیر باران با ساعت به آن آسیب می‌زند.

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به آرایش علاقه دارند، باید هنگام استفاده ساعت از جنس طلا به این نکته توجه کنید. بعد از آرایش از ساعت خود استفاده کنید. لوشن، مواد آرایشی و اسپری مو دور نگه دارید. از زدن عطر به روی مچ خود وقتی که می‌خواهید ساعت بپوشید خودداری کنید.

برای تمیز‌کردن ساعت یک راه دیگر هم وجود دارد اما آن را زیاد پیشنهاد نمی‌کنیم. آن‌راه هم استفاده از آمونیاک است. محلول امونیاک ممکن است به ساعت شما آسیب برساند. اما اگر لکه روی ساعت با هیچیک از راه‌های تمیز‌کردن از بین نرفت، از آمونیاک استفاده کنید. دقت کنید بیشتر از یک دقیقه ساعت را در محلول نگذارید. پس از یک دقیقه هم به‌سرعت ساعت را تمیز کنید.

طلا و جواهرات

طلا و جواهرات

جلوگیری از آسیب به ساعت برند

پس از رعایت نکته‌های بالا، به نکات تکمیلی می‌رسیم. توجه به تمام نکات و عمل به آنها، تا نود درصد می‌تواند از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند. البته قطعا انجام یکی در میان آنها نمی‌تواند نتیجه درست و کاملی به شما بدهد. پس در نگهداری از ساعت طلا خود وسواس به‌خرج بدهید و تمام هنر خود را به‌کار بگیرید.

ساعت طلا با کمی دقت و کمی وقت گذاشتن می‌تواند در برابر آلودگی، گرد و غبار و عوامل دیگر آسیب رسان محافظت شوند. برای جلوگیری از پیدایش خط و خش روی ساعت، از اصطکاک آن با سطح سخت جلوگیری کنید. سطح های سخت بیشترین آسیب را به صفحه ساعت شما می‌رسانند.

پس از استفاده، ساعت را در یک پارچه نرم بپیچید و مطمئن شوید هیچ عامل آسیب‌رسانی در کنار آن قرار ندارد. پس از آن هم ساعت را در جعبه مخصوص خود قرار دهید. پیشنهاد می‌شود ساعت پس از استفاده در جای تاریک قرار بگیرد تا رنگ آن پس از مدتی کم‌رنگ نشود. چون آفتاب نیز یکی از عوامل آسیب به ساعت از جنس طلا است.

ساعت‌های طلا هم برای خانم‌ها و هم آقایان مورد استفاده است. بانوان باید دقت کنند که اگر مشغول آشپزی هستند، به‌ ساعت خود توجه کنند. پیشنهاد می‌شود اصلا با ساعت به سمت آشپزی نروید چرا که گرما حاصل از آشپزی به ساعت آسیب می‌رساند. روغن‌ها نیز خطرناک هستند. آقایان نیز با ساعت خود مشغول کارهایی که باعث تعرق می‌شود نشوند. حتی عرق نیز ممکن است به ساعت برند شما آسیب بزند.

کلام آخر

ساعت‌های طلا به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند که محبوب محبوب‌ترین آنها در زمان حال، ساعت با روکش طلا است. این ساعت‌ها قیمت بالایی دارند و توسط کمپانی‌های مختلف به دست ما می‌رسند. اما نگهداری درست از ساعت طلا به شما کمک می‌کند تا طول عمر ساعت خود را به حداکثر برسانید.

بخش بزرگی از نگهداری از این ساعت‌ها، به تمیز کردن آنها مربوط می‌شود. تمیز‌کردن ساعت به روش‌های مختلفی قابل انجام است. همانطور که ذکر شد بهترین و مطمئن محبوب‌ترین راه استفاده از محلول تمیزکننده است. این محلول‌ها دستورالعمل هم دارند.

در آخر هم باید به نکات کلیدی توجه کرد که در بالا به صورت کامل به شما داده شده است. نکاتی مثل زمان های استفاده از ساعت و اینکه چه عواملی برای ساعت ما خطرناک هستند. با کمی دقت شما می‌توانید بیشترین استفاده را از ساعت داشته باشید. برای دیدن مقالاتی مانند این مقاله حتما همراه گالری ربیعی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *