×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

خراش روی طلا خود را به راحتی از بین ببرید!

همان‌طور که می‌دانیم طلا و جواهرات یک نوع فلز نرم به‌شمار می‌آید. این امر موجب می‌شود که خراش روی طلا یا همان خراشیدگی طلا به‌راحتی ایجاد شود. یکی از دغدغه‌هایی که بیشتر افراد با آن مواجه هستند، نگرانی در مورد ایجاد خراشیدگی‌هایی است که به هر دلیلی ممکن است روی این فلز حساس و آسیب‌پذیر به‌وجود بیاید.

حال اگر در اثر اتفاقی روی یکی از اکسسوری‌های افراد خط و خش ایجاد شود، چاره چیست؟ به عنوان مثال خراش روی انگشتر طلا چگونه از بین خواهد رفت؟ آیا دوباره قابل استفاده است؟ آیا راه‌کاری همچون پولیش برای طلا وجود دارد که این خط و خش‌ها پاک شوند و دوباره این طلاها قابل استفاده شوند؟ ظاهر و شفافیت این گونه طلاها بازگشت پذیر است؟

این سوالات و سوالات مشابه‌ای وجود دارند که برای افراد در بسیاری از شرایط پیش می‌آید. به همین دلیل در ادامه مطالبی در این رابطه از قبیل پولیش طلا و جواهر، روش‌ها و راه کارهای پولیش طلا و جواهر، نکاتی در مورد خراش روی طلا و… توضیح داده شده است که قادر خواهد بود به افراد کمک کند برای اینکه خراش روی طلا و جواهرات خود را به آسانی حل کنند.

چگونه در خانه خراش روی طلا را برای پولیش آماده کنیم؟

برای اینکه خراشیدگی طلا را در خانه خود از بین ببریم، راحت‌ترین راه این است که از یک پارچه مخصوص که به طلا جلا می‌دهد، استفاده کنیم. این نوع پارچه‌ها در فروشگاه‌هایی که وسایل مرتبط با طلاسازی و طلافروشی را ارائه می‌دهند، وجود دارد. در مورد این پارچه‌ها نکات خاصی وجود دارد که هنگام خرید از فروشندگان متخصص باید پرسیده شود.

لازم به ذکر است که کاربرد این پارچه‌ها به این صورت است که اگر خراش روی طلا سطحی و کم‌عمق باشد، از بین خواهد رفت. در صورتی‌که خراشیدگی طلا عمیق باشد، این پارچه‌ها تاثیر گذار نخواهند بود و برای رفع این مشکل باید از متخصصان این حرفه کمک بگیرید.

قبل از اینکه از پارچه پولیش طلا استفاده کنید، از این مسئله اطمینان پیدا کنید که طلا مورد استفاده تمیز باشد. برای این کار یک دستمال نرم به کار ببرید. ابتدا این دستمال نرم را با استفاده از محلول آب و صابون نم دار کنید و برای تمیزی طلا از آن استفاده کنید.

بعد از اینکه طلا را تمیز کردید، آن را خشک کنید و برای جلا از دستمال مخصوص پولیش استفاده کنید و تا جایی این کار را انجام دهید که طلا برق بیفتد. نکته مهم این است که مراقب باشید این دستمال روی سنگ جواهر کشیده نشود زیرا در این صورت باعث آسیب به سنگ جواهرات می‌شود.

در صورتی که خراش روی طلا عمیق باشد، پولیش برای طلا چگونه است؟

در شرایطی که خراش‌ها عمق زیادی داشته باشند، می‌بایستی برای رفع آنها به متخصصان تعمیرات طلا رجوع کنید. این افراد دارای وسایل و ابزارآلات مخصوصی هستند که برای پولیش و جلا طلا استفاده می‌شوند. در نهایت نیز نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، بسیار بهتر و زیباتر از حالتی است که از دستمال پولیش استفاده می‌شود.

یکی از مشکلاتی که پولیش برای طلا دارد، این است که طی این کار یک لایه نازک از سطح طلا برداشته می‌شود. این امر موجب می‌شود که وزن طلا بعد از عملیات پولیش دچار کاهش شود.

هر چند وقت یک بار باید طلا را مورد پولیش قرار داد؟

از آن جایی‌که طلا ذات سایش‌گری دارد، این طور به نظر می‌رسد که پولیش برای طلا نباید زیاد و به صورت مکرر انجام شود. حتی هر ۶ ماه یک‌بار نیز برای پولیش طلا زیاد است و بهتر است در صورتی این طلاها را پولیش دهید که خراش آنها زیاد است یا عمیق است و ظاهر آنها را زشت کرده است. زمان مناسب پولیش برای طلا هر ۲ یا ۳ سال یک بار است.

چگونه از ایجاد خراش روی طلا پیشگیری کنیم؟

این امر بر همگان واضح است که باید از طلای خود به خوبی مراقبت کنند که دچار خط و خش نشود و مسائل دیگری برای طلا به وجود نیاید. اما در ادامه نکات مهم و مفیدی ذکر شده‌اند که هنگام خرید آنلاین طلا باید آنها را مورد توجه قرار دهید.

طلا و جواهرات

طلا و جواهرات

طلایی خریداری کنید که به راحتی دچار خط و خش نمی‌شود.

طلا یک فلز نرم است که هر چه عیار آن بالا می‌رود، خلوص بیشتری خواهد داشت و این باعث نرمی هر چه بیشتر یک طلا می‌شود. بر عکس این مسئله نیز صادق است. اگر در طلا عیار پایینی لحاظ شده باشد، فلزات بیشتری در آن وجود دارد که از نرمی آن می‌کاهند. این امر باعث سفتی و محکمی طلا در برابر خراشیدگی و خط و خش و ضربه‌ها می‌شود.

این نکاتی که ذکر شده افراد را به سمتی سوق می‌دهد که برای خرید اکسسوری‌هایی که بیشتر در معرض آسیب هستند و ممکن است دچار خط و خش شوند، مانند انگشتر و دستبند طلا از نوع‌هایی استفاده کنند که عیار پایین‌تری دارند. برای خرید اکسسوری‌هایی مانند گوشواره، آویز یا گردنبند که جای امن تری دارند و کمتر دچار آسیب و خط و خش می‌شوند، نوع عیار بالای آنها را انتخاب کنید.

اگر طلا مورد استفاده ظریف است از به‌کار گیر‌ی آن در همه مکان‌ها و در همه مواقع خودداری کنید. بیشتر در جاهای مهم از طلای ظریف و زیبا استفاده کنید.

در پایان

در مطلبی که مطالعه کردید، در مورد خراش روی طلا و چگونگی رفع این مشکل توضیح داده شد. اینکه خراشیدگی طلا ممکن است سطحی یا عمیق باشد. در صورت خراشیدگی سطحی در خانه و با استفاده از لوازم و روشی که ذکر شد می‌شود پولیش روی طلا را انجام داد.

اما در مواقعی که خراشیدگی طلا عمیق باشد باید حتما به یک متخصص مراجعه کرد. در ادامه نکاتی در مورد جلوگیری از ایجاد خط و خش روی طلا و سایر آسیب‌های مرتبط بررسی شد. در نهایت به دلیل اینکه طلا فلز نرمی است (به خصوص در مورد طلای ظریف) زود آسیب می‌بیند و همواره نباید از آن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *