×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

انواع کلاهبرداری در طلافروشی ها

انواع کلاهبرداری در طلافروشی ها

آیا اطلاع دارید در طول سال خریداران طلا به دلیل خرید طلا تقلبی چقدر ضرر می کنند؟ آیا از میزان کلاهبرداری در طلافروشی آگاه هستید؟ آیا نیاز دارید به یک فروشنده معتبر طلا دسترسی دشته باشید؟ فلز طلا به دلیل دارا بودن ارزش مالی همواره مورد توجه بوده است. برخی از آن برای زیبایی استفاده می کنند و برخی دیگر آن را برای سرمایه گذاری می خرند. وقتی که کالایی ارزشمند است مطمئنا پای کلاهبرداری و تقلب هم به بازار آن باز خواهد شد.

بازار طلا نیز به دلیل خریداران بسیاری که دارد در بیشتر مواقع از گزند تقلب و کلاهبرداری در فروش طلا به دور نیست. در این مقاله سعی می کنیم تا شما را با هرگونه تقلب که امکان آن در حین خرید طلا وجود دارد؛ آشنا کنیم و راهکارهایی برای تشخیص طلای اصل از تقلبی ارائه خواهید داد. با استفاده از آن ها شما می توانید با خاطری آسوده خریدتان را انجام دهید.

 

انواع کلاهبرداری در طلافروشی

کلاهبرداری در طلافروشی ها به صورت های مختلفی ممکن است رخ دهد بنابراین با آگاهی بیشتر می توانید از خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آورید. در ادامه چندی از این روش های کلاهبرداری و روش های جلوگیری از آن را برایتان توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید. 😉

 

طلای کار کرده به جای طلای نو

به دلیل اینکه در هنگام خرید طلا، دستمزد کاری که بر روی طلا صورت می پذیرد، از مشتری گرفته می شود؛ ممکن است فروشنده طلای کار کرده را به جای طلای نو به مشتری بفروشد. اکنون این سوال مطرح می شود که چگونه این موضوع را متوجه شویم؟ پاسخ بسیار ساده است، در اطراف قطعه ی طلای دست دوم ساییدگی، خش و یا خم شدگی وجود دارد. به آسانی با بررسی چشمی می توان این موضوع را متوجه شد.

قیمت

در هنگام معامله ی طلا حتما در رابطه با قیمت روز اطلاعات کافی را به دست آورید چرا که آگاهی نداشتن ممکن است سبب سو استفاده مالی از شما شود.

نگه داری

برخی از طلافروشی های سود جو بعد از خرید به شما پیشنهاد می کنند که طلای خریداری شده را نگه داری کنند یا در تحویل تاخیر دارند. این گونه طلافروشی ها اصلا قابل اعتماد نیستند.

کم فروشی

برخی از افراد هنگام خرید طلا متوجه این مسئله نمی شوند که میزان وزن درج شده در فاکتور با وزن قطعه یکی نیست و یا به اصطلاح کم فروشی صورت گرفته است. جلوگیری از این مورد فقط با خرید از فروشنده معتبر امکان پذیر است. به طور مثال طلافروشی که سابقا مورد اعتماد شما بوده است و یا دوستان و نزدیکان خرید از آن را توصیه می کنند.

خرید سکه بانکی

کلاهبرداری در فروش طلا ممکن است پیش آید؛ اما با خرید سکه بانکی این اتفاق نخواهد افتاد. خرید سکه بانکی بسیار بهتر از خرید سکه ی غیر بانکی است. حتی در هنگام فروش هم میزان قیمت سکه بانکی بیشتر خواهد بود. بنابراین به این نکته که روی کارت پرس شده عبارت سکه بانکی درج شده باشد؛ توجه کنید.

راه های تشخیص طلای تقلبی

تشخیص طلا تقلبی از طلا اصلی کمک زیادی به شما خواهد کرد. با استفاده از این روش ها، می توانید از کلاهبرداری در طلافروشی جلوگیری کنید. برخی از راهکارهای تشخیص طلای اصل از تقلبی را برای شما توضیح می دهیم.

طلا را وزن کنید

قطعات طلا نسبت به آنچه می بینید کمی سنگین تر هستند همچنین وزن برخی از قطعات روی آن درج شده است بنابراین می توانید وزن آن را چک کنید.

سایز آن را اندازه بگیرید

سایز قطعه ی طلا در مقایسه با وزنش باید کوچک تر باشد و از طرفی تکه های تقلبی وزن سنگین تری دارند. توجه به این نکته کوچک می تواند به شما در خرید طلا اصل کمک کند.

چگالی طلای خود را محاسبه کنید

تراکم جرم در حجم موجود میزان چگالی را مشخص می کند. با دانستن جرم بر حجم به راحتی می توانید چگالی را محاسبه کنید: طلای ۲۴ عیار دارای چگالی ۱۹.۳ گرم در سانتی متر مکعب، طلای ۱۸ عیار چگالی ۱۵.۶ و طلای ۱۴ عیار چگالی ۱۳.۱ گرم در سانتی متر مکعب است.

نشان چاپ شده بر روی قطعه را بررسی کنید

بر روی قطعه هم میزان خلوص طلا و هم نام تولید کننده مهر می شود. بر روی برخی از طلاهای تقلبی میزان خلوص درج می شود اما به ندرت نام سازنده را قید می کنند.

نشان چاپ شده بر روی قطعه را بررسی کنید

به دنبال تغییر رنگ باشید

طلا به عنوان فلزی گرانبها لکه دار نمی شود و زنگ نمی زند. اگر لکه ای بر روی قطعه دیدید علامتی از ناخالصی طلا است. اگر هنگام استفاده از طلا رنگ پوست شما تغییر کرد یا سبز شد احتمالا برنز مخلوط شده با مس است. استفاده از طلای خالص در برابر پوست به مدت طولانی هیچ واکنشی ایجاد نمی کند.

 

خاصیت مغناطیسی را امتحان کنید

طلا ویژگی مغناطیسی ندارد اما به دلیل اینکه در ساخت طلای تقلبی فلزات دیگر استفاده می شود می توانید با آهنربایی قوی این مورد را امتحان کنید. اگر طلا به آهنربا جذب شد که طلا تقلبی است و اگر نه طلا خالص است.

خاصیت مغناطیسی را امتحان کنید

تست شناور را انجام دهید

یک لیوان را پر از آب کنید و طلای خود را در آن قرار دهید. اگر طلا اصل باشد شناور نخواهد ماند و به ته لیوان می رود ولی اگر طلا جعلی باشد شناور خواهد ماند.

تست شناور را انجام دهید

آزمایش خراش انجام دهید

طلای خود را روی یک سکه فلزی ترجیحا مسی بکشید اگر طلا اصل باشد نباید ردی روی سکه بیندازد و برعکس سکه بر روی طلا خش می اندازد. البته لازم است این نکته را در نظر بگیرید که این کار از عیار آن کم می کند.

آزمایش خراش انجام دهید

ویژگی های طلافروشی معتبر

با خرید از فروشنده معتبر، درصد کلاهبرداری در طلافروشی کاهش می یابد. فروشندگان معتبر دارای ویژگی هایی هستند که شما در هنگام خرید باید به این ویژگی ها توجه بیشتری کنید؛ از جمله:

  • فاکتور فروش طلافروشی معتبر باید دارای سر برگ، مهر و امضای طلافروشی باشد. افرادی که برگه خرید معمولی از طلافروشی می گیرند ممکن است در هنگام فروش دچار مشکل شوند.
  • طلافروشی معتبر باید مجوز و پروانه ی کسب معتبر داشته باشد که معمولا آن را در معرض دید مشتری قرار می دهند. بنابراین شما می توانید به راحتی این مورد را بررسی کنید. در رابطه با خرید آنلاین هم توجه به نماد تجارت الکترونیک اهمیت دارد.

از فروشندگان معتبر طلا که خدمات بسیار منحصر به فردی را ارائه می دهد به گالری ربیعی می توان اشاره نمود. این گالری دارای نماد اعتماد الکترونیک است و خرید از آن مزایای بسیاری دارد:

  • پیک مطمئن
  • بسته بندی های شکیل
  • پشتیبانی سریع
  • ارسال رایگان
  • گارانتی ۳ ساله
  • ضمانت تعویض
  • بازگشت کالا

 

جمع بندی

کلاهبرداری در طلافروشی را نباید فراموش کرد. با توجه به ارزش بالای فلز طلا، زمینه‌ی سو استفاده فراهم است اما برای آنکه هنگام خرید دچار مشکل نشوید می توانید با خرید از فروشنده معتبر طلا این مشکلات را به صفر برسانید.

همانطور که گفتیم گالری ربیعی با دارا بودن ضمانت تعویض و بازگشت کالاهای خود این آسودگی خاطر را به مشتریان خود می بخشد که بدون دغدغه ی فکری خرید خود را انجام دهند. این مجموعه تمام تلاش خود را برای افزایش رضایت مشتری می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *