×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

۱۱ حقیقت درباره‌ی طلا که احتمالا از آن بی‌خبر هستید!

دستبند لوکس گوچی گالری ربیعی

در این مطلب قصد داریم تا با حقایق و دانستنی‌هایی جالب از عنصری ارزشمند و کم‌یاب یعنی طلا صحبت کنیم و با خواص و ویژگی‌های این ماده بیشتر آشنا شویم. کسانی که قصد خرید طلا را دارند و یا  می‌خواهند از ویژگی‌های این عنصر گران‌بها اطلاعاتی جمع‌آوری کنند دانستن این موارد دانش و آگاهی‌تان را نسبت به این فلز زرد رنگ بیشتر خواهد کرد.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا با ۱۱ حقیقت جالب از «طلا» را باهم بررسی کنیم.

۱. شکل پذیری و چکش خواری طلاها

طلا فلزی بسیار شکل پذیر و چکش‌خوار است. یعنی می‌توان هر اُنس طلا ( که معادل تقریباً ۲۸ گرم است‌ ) را به قطعه‌ای به طول ۵ مایل ( معادل ۸ کیلومتر! ) تبدیل کرد. از این ویژگی کشش پذیری طلا می‌توان استفاده‌های متنوعی کرد. مثلا در صنعت گل‌دوزی از این خاصیت کاربردی طلا برای ایجاد نخ‌ها و ریسمان‌های نازک و باریک استفاده می‌کنند. در طلاو جواهرات از این ویژگی در رولباسی‌های طلا استفاده می‌کنند چون رولباسی‌ها تقریبا گردنبندهای بلند و ظریف هستند.

۲. رنگ طلاها

طلا «تنها فلزی» در طبیعت است که زرد و یا طلایی رنگ است. دیگر فلز‌ها ممکن است که رنگی متمایل به زرد داشته باشند اما این فقط یک تغییر رنگ ساده به واسطه‌ی اکسیده شدن یا واکنش نشان دادن با دیگر مواد شیمیایی است.

۳. پیدایش طلاها بر روی کره‌ی زمین

تقریبا می‌توان گفت تمام طلای موجود در کره‌ی زمین به واسطه‌ی شهاب سنگ‌هایی که از آسمان بر زمین برخورد کرده‌اند در طی مدت ۲۰۰ میلیون سال شکل گیری حیات روی این سیاره به وجود آمده است.

گوشواره حلقه ای آکوا
گوشواره حلقه ای آکوا

۴. عنصر طلاها در شیمی

این عنصر در جدول فلزات‌ (‌ معروف به مندلیف ) با نماد شیمیایی Au شناخته می‌شود که این اختصار برگرفته از نام قدیمی لاتین آن یعنی Aurum می‌باشد که به معنی «طلوع درخشان» یا «خورشید درخشنده» است.
کلمه‌ی Gold که معادل انگلیسی طلا در زبان فارسی است برگرفته از کلمه‌ای در زبان آلمانی یعنی gulþ می‌باشد. این عنصر خالص، دارای پشینه‌ای دیرینه و باستانی است.

۵. انعطاف پذیری طلاهای موجود

انعطاف پذیری ( Malleability  ) واحدی اندازه گیری برای تبدیل پذیری و چکش‌خواری عناصر است که برای تبدیل کردن به صفحه یا ورقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. انعطاف پذیری این عنصر فلزی بالا است. هر اُنس طلا می‌تواند به یک ورقه به مساحت۳۰۰ فوت مربع ( معادل ۲۶ متر مربع ) تبدیل شود. ورقه‌ای بسیار نازک طلا که شفافیت بالایی دارد و می‌تواند نور را از خود عبور دهد. صفحات نازک این فلز کمی به رنگ سبز و آبی متمایل می‌شوند زیرا فلز طلا طیفِ رنگ‌های قرمز و زرد را به شدت منعکس می‌کند. از جمله طلاهایی که می‌توان در این قسمت به آن اشاره کرد نیم‌ست‌ طلا است که با وزن و عیارهای مختلف در گالری‌های طلا فروشی وجود دارد.

۶. طلای خوراکی؟

اگر چه طلاها یک فلز سنگین با چگالی زیاد محسوب می‌شود، اما این عنصر به عنوان یک فلز غیرسمّی شناخته می‌شود از تکه‌های کوچک آن در خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها می‌توان استفاده کرد و قابل خوردن است. البته حساسیت و آلرژی نسبت به طلا یک اتفاق رایج در برخی از انسان‌ها است. پس برای استفاده‌های خوراکی از این عنصر، حتما اطلاعات لازم را کسب کنید.

۷. عیار طلاهای مختلف

طلای ۲۴ عیار خالص‌ترین نوع طلا می‌باشد. در حالی که طلای ۱۸ عیار ساخته شده از ۷۵ درصد از طلای خالص است و طلای ۱۴ عیار از ۵۸.۵ درصد از طلای خالص و طلای ۱۰ عیار از ۴۱.۷ درصد از طلای خالص استفاده شده است. در طلاهایی با عیار پایین‌تر از ۲۴، از آلیاژ‌ها و فلزات دیگری در ساخت آن استفاده می‌کنند همانند نقره، پلاتین، رودیوم و… از اصلی ترین دلایل استفاده از فلزات دیگر در طلا، محکم‌تر کردن طلا و افزایش مقاومت در شکل‌پذیری این ماده است.

گردنبند کارتیر
گردنبند کارتیر

۸. ویژگی طلاهای ۲۴ عیار

طلای ۲۴ عیاری که از معدن خارج می‌شود بسیار نرم است و حتی جای خراش ناخن‌ها هم روی آن‌ها می‌افتد. شاید در فیلم‌ها دیده باشید برای نشان دادن نرمی و خالص بودن طلا آن را میان دندان‌های خود میگذارند و فشار می‌دهند. هرچه جای دندان‌ها عمیق‌تر روی طلا فرو رود نشان دهنده‌ی خلوص بیشتر آن طلا است.
به همین دلیل برخی از ورزشکاران که مدال کسب می‌کنند برای نشان دادن این‌که مدالشان طلا است و ارزش فراوانی دارد نیز این کار را انجام می‌دهند.

۲۸۱,۷۵۶,۰۰۰ تومان
ناموجود
۳۳,۴۰۷,۰۰۰ تومان
۳۳,۴۰۷,۰۰۰ تومان
۸۶,۴۵۴,۰۰۰ تومان

۹. مقاومت شیمیایی این فلز ارزشمند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این فلز، مقاومت بالا و بی اثر بودن این فلز نسبت به اکسیده شدن در برابر اکسیژن و عدم تغییر حالت در معرض رطوبت و شرایط اسیدی است. در صورتی که اسید‌ها اکثر فلزات را ذوب می‌کنند و از بین می‌برند اما فلز طلا از این قاعده مصون است. یک ترکیب شیمیایی ویژه به نام Aqura Regia وجود دارد که می‌تواند طلا را آب کند و این ماده شیمیایی از ترکیب نیتریک اسید و هیدروکلریک اسید ساخته شده و از آن برای تبدیل کردن طلا به مایع استفاده می‌کنند.

۱۰. کاربرد‌های‌طلا در صنایع

سوای جنبه‌های زیبایی ظاهری و ارزشمندی طلاها، کاربرد‌ها و استفاده‌های دیگری نیز از این عنصر گران‌بها می‌شود. از این فلز در صنعت الکترونیک و در سیم‌کشی های الکترونیکی، در صنعت پزشکی و دندان‌پزشکی، ساخت و تولید شیشه‌های رنگی و… نیز استفاده می‌شود.

دستبند کارتیر گالری ربیعی
دستبند کارتیر گالری ربیعی

۱۱. سازگاری زیستی

طلای خالص فاقد بو و مزه است. این مسئله عدم واکنش این فلز را توجیه می‌کند. یون‌های فلزات در معرض دیگر عناصر فلزی و ترکیبات معاوضه می‌شوند و واکنش نشان می‌دهند اما طلا از این قاعده مستثنا است و دارای ثبات شیمیایی و پایداری زیستی می‌باشد.

نتیجه‌گیری:
این عنصر ارزشمند و زرد رنگ محبوبیت جهانی از دیرباز در میان مردمان دارد و دارای خواص و ویژگی‌های منحصر بفردی از جمله مقاومت بالا در برابر واکنشات شیمیایی و سازگاری زیستی و قابلیت انعطاف پذیری مناسب و پایداری در برابر خوردگی و… است که در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای مشاهده انواع طلا با عیارهای مختلف می‌توانید به وب‌سایت گالری ربیعی مراجعه کنید و تمامی محصولات را به همراه مشخصات کامل بررسی و مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *