×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

معرفی سنگ یاقوت، انواع و استفاده آن در طلا و جواهرات

یاقوت سرخ یکی از محبوب ترین سنگ های سنتی جواهرات است که از دوام فوق العاده ای برخوردار است. یاقوت های با کیفیت خوب و کمیاب از گرانترین سنگ های قیمتی هستند که قیمت آنها بیش از ۱ میلیون دلار در هر قیراط است.

یاقوت سرخ یکی از ارزشمندترین سنگ های قیمتی است که از رنگ صورتی تا قرمز پررنگ وجود دارد و از انواع مختلف مواد معدنی ساخته شده است. انواع دیگر سنگهای قیمتی یاقوت کبود نامیده می شوند. یاقوت کبود یک سنگ قیمتی است که از آمتیست، یاقوت، زمرد و الماس ساخته شده است.

سنگ یاقوت چیست؟

ریشه کلمه یاقوت از ruber، به معنی قرمز آمده است، کلمه corundum (نوعی کریستال که شامل یاقوت کبود و یاقوت کبود است) از کلمه تامیل kuruntam به معنی یاقوت آمده است. رنگ قرمز یاقوت به دلیل وجود عنصر کروم در آن است.

برخی از سنگ های قیمتی در بین مردم یا در طول تاریخ یاقوت نامیده شده اند، مانند یاقوت شاهزاده سیاه در تاج دولت سلطنتی بریتانیا، در حالی که در واقع آنها اسپینل هستند. اینها زمانی به اشتباه به عنوان “یاقوت بالاس” شناخته می شدند.

کشف یاقوت سرخ

سنگ یاقوت در عقاید مذهبی به عنوان سنگ سینه آرون و در متون قدیمی مذهب “ودایی” از هند به عنوان دارویی قوی ذکر شده است. قبل از اینکه دانشمندان مدرن به یاقوت سرخ نگاه کنند و مواد شیمیایی و مواد معدنی تشکیل دهنده آنها را تشخیص دهند، تمام سنگهای قیمتی از جمله اسپینل، گارنت و تورمالین به عنوان یاقوت سرخ در نظر گرفته می شد.

ناموجود
۱۶۴,۱۸۹,۰۰۰ تومان
۳۸,۰۳۸,۰۰۰ تومان
۴۷,۰۹۲,۰۰۰ تومان
۵۷,۰۵۳,۰۰۰ تومان
۹۸,۷۱۲,۰۰۰ تومان
۸۵,۵۴۹,۰۰۰ تومان
۱۳۳,۷۳۲,۰۰۰ تومان

معنی روبی

سنگ یاقوت سنگ ماه تولد ژوئیه است و با علامت نجومی سرطان (خرچنگ) در ارتباط است. به همین دلیل است که می گویند یاقوت خاصیت ضد سرطان دارد. یاقوت به افراد قدرت و اعتماد به نفس می دهد این گوهر همیشه متعلق به حاکمان و اشراف بوده است.

طبق افسانه ها، یاقوت سرخ می تواند آفات و بیماری ها را دفع کند، در مورد مرگ قریب الوقوع هشدار دهد. در گذشته سربازان یاقوت سرخ را به عنوان طلسم می پوشیدند تا شکست ناپذیر شوند و رزمندگان برمه ای با قرار دادن یاقوت زیر پوست خود قبل از نبرد به اوج خود می رسند. برای اطلاعات بیشتر درباره خواص سنگ ها به مطلب خواص درمانی سنگ های زینتی مراجعه کنید.

البته رنگ این سنگ رنگ عشق، محبت و قوای جنسی است. سنگ یاقوت تمایل و انرژی را افزایش می دهد، باعث می شود از زندگی لذت ببرید و یک شریک عشقی را جذب کنید. طبق عقاید، آنقدر قدرتمند است که می تواند از فرد در برابر نیروهای عادی و مخرب، حملات روانی و رویاهای بد محافظت کند.

انگشتر یاقوت سرخ

انواع مختلف یاقوت سرخ

اگرچه سنگ های قیمتی زیادی با رنگ قرمز از جمله گارنت، اسپینل، و عقیق وجود دارد، هنگامی که به سنگ قیمتی قرمز فکر می کنید یاقوت سرخ به ذهن می آید. یاقوت کبود و یاقوت سرخ انواع معدنی کوراندوم هستند. آنها در مقیاس سختی معدنی Mohs در رتبه ۹ قرار دارند

بعد از الماس، که رتبه ۱۰ را دارد، برای اینکه سنگ یاقوت کبود یا یاقوت صورتی تلقی شود، سنگ باید دارای میزان خاصی از قرمزی باشد. علاوه بر رنگ، یاقوت ها را می توان بر اساس مکان آنها طبقه بندی کرد. یاقوت های برمه، تایلند، تانزانیا، ماداگاسکار و آفریقا تفاوت های زیادی با هم دارند.

منشاء یاقوت سرخ

یاقوت سرخ که از آفریقا، به ویژه موزامبیک و کنیا سرچشمه می گیرد، عموماً به رنگ ارغوانی یا قرمز تیره می باشد. اگرچه سنگ ها از نظر کیفیت و اندازه متفاوت هستند، اما تاکید بر این نکته ضروری است که یاقوت های قرمز تیره آفریقایی بهتر هستند. برمه منبع قابل توجه دیگری برای یاقوت سرخ است. “یاقوت برمه” اصطلاحی است که اغلب در دنیای سنگ های قیمتی شنیده می شود. برمه که به نام کشور میانمار شناخته می شود، یاقوت هایی تولید می کند که به دلیل رنگ قرمز عمیق آنها مشهور است. یاقوت های تایلندی بعد از یاقوت های برمه در نظر گرفته می شوند. این سنگ های قیمتی به دلیل وجود آهن و کروم رنگ تیره تری دارند. گفته می شود که یاقوت هایی که از تانزانیا سرچشمه می گیرند رنگی مشابه رنگ قرمز سنگ هسونیت دارند. ماداگاسکار یکی دیگر از مدعیان بازار یاقوت سرخ است. بسته به منطقه استخراج، یاقوت ماداگاسکار می تواند رنگ قرمز یا نارنجی قرمز داشته باشد. سرانجام، قرن ها است که یاقوت سرخ در افغانستان استخراج شده است. این سنگ ها از روشن تا قرمز پررنگ هستند و بسیار خاص هستند.

اشکال یاقوت سرخ

شکل گرد برای الماس های بی رنگ ایده آل است، کوسن و اشکال درخشان برای اکثر الماس های رنگی شیک ترجیح داده می شود. اگرچه یاقوت ها سنگ های قیمتی رنگی هستند، اما ساختار آنها با الماس متفاوت است. به عنوان مثال، یاقوت قرمز بیشتر رنگ خود را در پایه سنگ نگه می دارد. یاقوت سرخ را می توان به تمام اشکال از جمله زنجیر، زمرد، کوسن و…  برش داد، اما یاقوت های گرد، یاقوت های بیضی شکل، یاقوت های گلابی و یاقوت های مارکیز رایج ترین هستند.

انواع یاقوت

 

نمونه هایی از سنگ های یاقوتی

یاقوت های زیبا را می توان از قبل در قطعات طلا و جواهر یا به عنوان سنگ های جداگانه خریداری کرد. اگر در بازار خرید سنگ هستید ممکن است با یاقوت هایی برخورد کنید که با عنوان “یاقوت گرد ماداگاسکار خون کبوتر” توصیف می شود. این اصطلاح به نوع رنگی که یاقوت نشان می دهد اشاره می کند، که رنگ قرمز روشن و بسیار زیبا است. ماداگاسکار منشا سنگ است و “گرد” شکل آن را توصیف می کند. به طور مشابه، ممکن است یاقوت بیضی شکل تایلند، یاقوت گلابی موزامبیکی یا یاقوت مارکیز برمه ای پیدا کنید.

یاقوت برمه ای

بیشترین خواسته های یاقوت سرخ از برمه است که امروزه به میانمار معروف است و بیشتر به عنوان یاقوت برمه شناخته می شود. کیفیت این یاقوت ها به طور کلی بسیار بیشتر از یاقوت سرخ در مکان های دیگر است و معمولاً رنگ قرمز زیبا تری را دارد. یاقوت های خون کبوتر، که بیشترین رنگ موجود یاقوت است، اغلب یاقوت های برمه ای هستند.

یاقوت خون کبوتری

با توجه به این که هنگام صحبت در مورد یاقوت ها رنگ مهمترین فاکتور از بین ۴ C (رنگ، برش، شفافیت و قیراط) است، منطقی است که سنگهایی که رنگ زرشکی بسیار زنده ای را نشان می دهند بهترین نوع یاقوت هستند. عمیق ترین و مورد علاقه ترین رنگ یاقوت “خون کبوتری” نام دارد. به دلیل سرخ بودن و جلای خاص این نوع یاقوت ها بسیار محبوب هستند.

 

یاقوت ستاره

هر چند وقت یکبار، فرایندهای خاصی در طبیعت اتفاق می افتد که با یکدیگر منطبق هستند و در نتیجه خلقت تصادفی و باشکوهی ایجاد می شود. همه سنگ های قیمتی محصولات فرآیندهای مشابه با شرایط اضافی هستند که منجر به نسخه های بسیار کمیاب سنگ ها می شود. یاقوت ستاره نمونه کاملی از این امر است. یاقوت زمانی یاقوت ستاره ای در نظر گرفته می شود که یک ستاره سه نقطه یا شش نقطه (شکل ستاره) در داخل سنگ ظاهر شود. این ستاره زمانی ایجاد می شود که فیبرهای کوچک روتیل (که به ابریشم نیز معروف است) از آنها نور منعکس می کند به گونه ای که شکل ستاره ای می گیرد.

۹۳,۶۸۷,۰۰۰ تومان
۳۹۸,۲۸۳,۰۰۰ تومان
۱۶۴,۴۰۷,۰۰۰ تومان
۴۳,۰۶۱,۰۰۰ تومان
۴۷,۵۸۷,۰۰۰ تومان
۷۷,۰۲۴,۰۰۰ تومان
ناموجود
۷۵,۱۱۱,۰۰۰ تومان
۵۱,۱۷۹,۰۰۰ تومان

 

یاقوت صورتی

یاقوت صورتی نوعی است که فقط در مناطق خاصی از جهان، قابل استفاده است. سنگهایی با سطوح پایین کروم، که رنگ قرمز آن را به این گوهر می بخشد، یاقوت صورتی نامیده می شوند و یاقوت سرخ نیستند. این چیزی است که در قرن بیستم تصمیم گیری شد و در سراسر جهان قابل اجرا نیست. یاقوت کبود سنگهای مختلف رنگی از انواع کوراندوم، علاوه بر قرمز، که یاقوت سرخ نامیده می شود را نیز در بر می گیرد.، هر نوع کوراندوم که رنگ صورتی تا قرمز داشته باشد چیزی نیست جز یاقوت، که آن را به یاقوت صورتی تبدیل می کند که با یاقوت سرخ و کبود متفاوت است.

یاقوت صورتی

یاقوت صورتی معروف

یاقوت قرمزهای معروف و قابل توجه زیادی وجود دارد، اما یاقوت های صورتی بسیار مشهورتری وجود دارد. یاقوت سرخ معروف که از سریلانکا سرچشمه گرفته است، منبع بسیاری از یاقوت های صورتی، روسری ریوز روبی است که یاقوت ستاره ای نیز محسوب می شود. وزن آن ۱۳۸.۷ قیراط است و علیرغم خراش بزرگی که قبل از صیقل مجدد داشت، به دلیل رنگ و اندازه آن شهرت زیادی دارد.

کاربرد های یاقوت در طلا و جواهرات

سنگ یاقوت دارای درجه ۹ در مقیاس سختی Mohs است و این ویژگی آن را در ردیف الماس قرار می دهد. این سختی به این معنی است که یاقوت سرخ می تواند برای هر نوع جواهری مورد استفاده قرار گیرد و می تواند هر روز بدون نگرانی در مورد خرد شدن، خراشیدن یا ترک خوردن مورد استفاده قرار گیرد. یاقوت سرخ با زیبایی چشمگیر و ارزش عالی یک رقیب کامل برای الماس است که کیفیت بالای آنها در مقیاس Mohs و دارای نمره ۱۰ است.

یاقوت ها را می توان تقریباً به هر شکلی که می خواهید برش دهید، بنابراین تنها محدودیت آنها بودجه و طرح مد نظر شما است. رایج ترین اشکال بیضی شکل و کوسن هستند، اما برش ها سنگ های قیمتی را برای حداکثر جلوه و رنگ سنگ شکل می دهند، بنابراین هر شکلی امکان پذیر است. نکته ای که باید در نظر بگیرید نوع آلیاژی است که با سنگ قیمتی یاقوتی شما مطابقت دارد. برای داشتن ظاهری شیک و مدرن، طلای سفید انتخاب بسیار خوبی است، اما اگر به دنبال ظاهری کلاسیک و قدیمی هستید، رزگلد یا طلای زرد را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت طلای زرد و سفید را مطالعه کنید.

جواهر یاقوت

 

یاقوت سرخ برای چه کسانی مناسب است؟

ارتباط با خورشید یاقوت را به راجراتنا یا “پادشاه جواهرات” تبدیل می کند. بسته به موقعیت خورشید در طالع بینی، استفاده از سنگ های قیمتی یاقوتی می تواند وضعیت شغلی، سلامتی، خلق و خوی و موقعیت اجتماعی فرد و فرزندانش را بهبود بخشد، می توانید از جواهرات یاقوتی  در موارد زیراستفاده کنید:

 

  • فلز طلا بسیار توصیه می شود. همچنین می توانید از پنچداتو، نقره یا طلای سفید استفاده کنید.
  • انگشتر طلا و یا انواع حلقه ها
  • استفاده در گردنبند و سایر جواهرات

 

نحوه تشخیص یاقوت اصل از تقلبی

مانند همه سنگ های قیمتی، وسوسه ای برای فروشندگان وجود دارد که سعی کنند سنگ های مصنوعی یا سنگ های تقلبی را به عنوان یاقوت واقعی بفروشند

اگر سنگ یاقوت برچسب گذاری شده باشد، می توانیم چند مورد را بررسی کنیم. اولین اجزا، یاقوت سرخ که در اعماق پوسته زمین رشد کرده، خرد شده و جابجا شده اند، معیوب خواهند بود. این نقص ها ممکن است فقط در صورت بزرگنمایی با وسایل مخصوص قابل مشاهده باشند، اما اگر سنگ قیمتی بی عیب و نقص باشد، می توانید به عنوان یک نگین مصنوعی یا حتی یک تکه شیشه به آن نگاه کنید.

یاقوت سرخ بسیار سخت است، فقط الماس ها از معروف ترین سنگ های قیمتی هستند که سخت تراز یاقوت است، بنابراین نمی توان آن را با چاقو، کلید یا ناخن خراشید. اگر به راحتی خراشیده شود، یاقوت سرخ نیست

برخی از یاقوت های تقلبی، کریستال یا شیشه های رنگ آمیزی شده هستند. یاقوت را روی یک سطح سخت اما صاف بمالید و ببینید آیا اثری از قرمزی باقی مانده است. اگر بر روی سطح رنگ باقی بگذارد یعنی تقلبی است.

بدیهی است که خرید سنگهای قیمتی معتبر از فروشنده معتبر بهترین راه است، اما این همیشه امکان پذیر نیست. با قیمت بالای یاقوت سرخ، ما اکیداً توصیه می کنیم قبل از خرید شناسنامه سنگ را دریافت کنید، مگر اینکه سنگ از فروشنده معتبر با ضمانت بازگشت خریده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *