×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

چگونه مروارید اصل را از بدل تشخیص دهیم؟

مرواریدها، بی‌شک یکی از معجزات طبیعت به حساب می‌آیند و همیشه در اوج زیبایی خود هستند. مروارید اصل سالیان سال است که مورد علاقه افراد جامعه واقع شده است و تمایل به خرید جواهر مروارید اصلی بین مردم بسیار بالا است. علاقه بسیار به این گوهر، باعث شده که طرح‌ها و شکل‌ها و رنگ‌های مختلف از آن در بازار حضور پیدا کنند.

مرواریدها را می‌توان تنها گوهری دانست که از یک موجود زنده به‌دست می‌آید. با افزایش علاقه انسان‌ها و به‌خصوص بانوان به این سنگ قیمتی، نمونه‌های تقلبی آن وارد بازار شده است. حتی ممکن است شما نتوانید مروارید اصل را از مروارید تقلبی تشخیص بدهید و ضرر زیادی کنید. پس لازم است اگر قصد خرید مروارید دارید، درباره مروارید تقلبی آگاه باشید. با ما همراه باشید تا به آن بپردازیم.

مرواریدهای معتبر، مرواریدهای طبیعی و پرورشی

در سال‌های اخیر، مراکزی برای پرورش صدف‌ها ساخته شده است تا این صنعت به اوج پیشرفت خود برسد. پیش از آن در سال‌های قبل، به خصوص سال‌های خیلی دور، مرواریدهای طبیعی تنها گزینه بودند. آنها با سختی زیادی پیدا می‌شدند و افراد متخصص با کار روی آنها و ساخت زیورآلات مرواریدی، آنها را برای خاندان‌های سلطنتی و خانواده‌های ثروت‌مند آماده می‌کردند.

با حضور مراکز پرورش صدف، این سنگ‌های قیمتی در دسترس تعداد بیشتری قرار گرفت. مرواریدهایی که از این مراکز به دست می‌آیند، چه طبیعی و چه پرورشی به صورت کامل و ۱۰۰٪ مروارید اصلی هستند. برای همین، قیمت مرواریدهای پرورشی و طبیعی از سایر گران‌تر است. این گرانی قیمت فقط موقعی قابل‌قبول است که شما از یک مرکز معتبر برای خود خرید کنید.

پرورش‌دهندگانی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، با دقت بسیار زیادی در این‌کار حضور دارند. چرا که کوچک‌ترین آسیب به مروارید، ارزش آن را پایین می‌آورد و حتی ممکن است آن را مروارید بدل بنامند‌. امروزه تقریبا تمام مرواریدهای اصل از مرواریدهای پرورشی هستند. یک قطعه جواهر مروارید خوب و اصل که قدیمی باشد، میلیون‌ها دلار ارزش دارد. چرا که از اصل بودن آن اطمینان دارند.

تشخیص مروارید اصل

برای این کار، راه‌های فراوانی پیش روی شما است اما پیشنهاد می‌شود تک تک آنها را امتحان کنید تا به طور کامل از مروارید خود مطمئن باشید. کوچک‌ترین شک شما ممکن است واقعی باشد پس با دقت به بررسی مروارید اصل بپردازید. البته متخصصان هنگام مشاهده مروارید زیر ذره بین، به راحتی می‌توانند واقعی یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهند. پس می‌توانید به یک فرد متخصص مراجعه کنید.

اولین راه، توجه به جلای مروارید است. مروارید یک سنگ قیمتی با جلای بسیار بالا است و همیشه به شکل درخشان وجود دارد. درخشندگی این سنگ وصف ناپذیر است. پس مروارید اصلی در تمام قسمت‌هایش به یک شکل نور بازتاب می‌شود. مرواریدهای تقلبی فقط در سطح درخشان هستند اما یک مروارید خوب و اصل جلای بسیار عمیق تری از جلای سطحی دارند.

راه بعدی، مالش دو مروارید به‌هم دیگر است. مرواریدهای اصلی و واقعی اگر به هم کشیده شوند، پودر مروارید تولید می‌کنند. همچنین اگر با استفاده از یک چاقو سطح نازکی از مروارید را مالش دهید، همین نتیجه را خواهید گرفت. اما مروارید تقلبی در صورت مالش، هیچ گونه پودر مرواریدی تولید نمی‌کنند. روی آنها نیز کاملا صاف می‌ماند.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های فاحش بین مروارید اصلی و مروارید تقلبی، وزن آنها است. بله درست حدس زدید! وزن یک مروارید اصل همیشه از یک مروارید بدل بیشتر است. مرواریدهایی که از جنس پلاستیک و رزین هستند، وزن بسیار پایین‌تری نسبت به یک مروارید اصلی دارند. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سعی می‌کنند تا مرواریدهای فیک را مثل مروارید اصلی سنگین کنند.

مروارید واقعی چه ویژگی‌های ظاهری دارند؟

جدا از مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، مرواریدهای اصلی تفاوت‌های ظاهری خاصی با مرواریدهای بدل دارند. یکی از این دسته تفاوت‌ها، صدای آنها است. شاید عجیب باشد اما درست است. مرواریدهای اصل را به‌هم بکوبید، یک صدای ملایمی تولید می‌شود. اما در صورت انجام این‌کار بین مرواریدهای تقلبی، صدای خاصی از آنها به گوش نمی‌رسد.

مورد بعدی، توجه به شکل آن است. مروارید تقلبی به صورت کامل گرد و دایره‌ای شکل است. چنانچه مرواریدهای واقعی می‌توانند تا حد زیادی گرد باشند اما کم پیش می‌اید که یک مروارید اصل، به طور کامل گرد باشد. این نیز یک راه برای تشخیص مروارید است. عدم تطابق هر مروارید با مروارید دیگر یکی از معیار های مروارید اصل است.

مرواریدهای اصل نسبت به مرواریدهای تقلبی، سردتر هستند. البته کلا مروارید بدل سرد نیست. مروارید واقعی از اعماق آب می‌آید و به‌طور کامل ارگانیک هستند. آنها وقتی لمس می‌شوند، یک احساس سرما خاصی را به فرد القا می‌کنند. مرواریدهای اصل پس از پوشیدن تازه شروع به گرم‌شدن می‌کنند.

یکی از تفاوت‌های نامحسوس بین مروارید اصل و تقلبی، تفاوت میان بافت تشکیل دهنده آنها است. مروارید خوب دارای برجستگی‌های ظریف است چنانچه مروارید بدل همیشه صاف و بدون چین و چروک هستند. مروارید را روی دندان‌های خود امتحان کنید. اگر صاف بماند مروارید تقلبی است. مرواریدهای تقلبی همیشه لیز و لغزنده هستند. اگر به جواهرات مروارد علاقه‌مند هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ست کردن آن‌ها بدست بیاورید، مقاله راهنمای استفاده از ست جواهرات مروارید را مطالعه نمایید.

خرید مروارید

خرید مروارید

دیگر ویژگی‌های مروارید اصل

مرواریدهای واقعی با گره می‌آیند. مروارید واقعی بسیار گرانبها هستند پس فروشندگان می‌خواهند مطمئن باشند که از دانه‌های طبیعی با گره‌های ریز محافظت می‌شود. این گره‌ها معمولا از رشته ابریشمی و میکروفیبر ساخته می‌شوند. دلیل استفاده از آن نیز این است که در صورت خراش بیش از اندازه از مروارید محافظت شود. هیچ گردنبند مروارید اصلی بدون این گره‌ها پیدا نمی‌شود.

مرواریدهای واقعی سوراخ مته کوچک و ظریفی دارند. مرواریدهای اصلی معمولا نسبت به مروارید بدل سوراخ کوچک‌تر دارند. این هم دلیلش این است که طراحان تمام تلاش خود را می‌کنند که یکپارچگی در مروارید حفظ شود. مرواریدهای فیک دارای رنگ تراش خورده در اطراف خود هستند. مرواریدهای واقعی تغییر رنگ ندارند. به توجه به کیفیت مروارید می‌توان به راحتی تشخیص داد.

استفاده از آزمایش آتش، آخرین راه پیشنهادی برای تشخیص مروارید اصلی از مروارید بدل است. از شعله آتش استفاده کنید. وقتی مروارید اصل به آرامی می‌سوزد، سالم و بدون بو و براق می‌ماند. اما مروارید تقلبی در صورت قرار گیر‌ی مقابل شعله، بوی بدی آزاد می‌کند و درخشش را از دست می‌دهد. البته اگر مروارید تقلبی را درون استون نیز بندازید، درخشش را از دست می‌دهد.

در پایان مرواریدهای تقلبی از قرن بیستم بسیار محبوب شدند. چین، وارد‌کننده اصلی این مرواریدهای تقلبی است. این مرواریدها از پلاستیک و شیشه ساخته می‌شوند. معمولا استفاده از این مرواریدها برای پروژه‌های هنری است. معمولا هم طراحان لباس از آن استفاده می‌کنند اما ممکن است افراد سواستفاده‌گر به سواستفاده بپردازند. این افراد، افراد ساده را گول می‌زنند و مروارید فیک می‌فروشند.

سخن آخر

همانطور که می‌دانید، قیمت مرواریدها بسیار بالا است و ارزش بالایی دارند. حالا در این میان افرادی هستند که شروع به فروش مروارید تقلبی به جای مروارید اصلی هستند و از این راه پول زیادی به دست می‌اورند. اگر شما راه‌های تشخیص مروارید اصل از تقلبی را ندانید، قطعا پول زیادی را از دست می‌دهید و ضرر می‌کنید.

راه‌های فراوانی برای تشخیص مروارید وجود دارد. از راه‌های ابتدایی گرفته تا راه‌های سخت و آزمایشی. البته شما می‌توانید فقط با توجه به ظاهر مروارید، تا حدودی تشخیص دهید که مروارید شما اصل است یا خیر. اما برای اطمینان بیشتر هم می‌توانید تمام راه ها را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *