×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

حساسیت به طلا چیست و چگونه درمان می شود؟

یکی از موارد حساسیت در بین خانم ها و آقایان حساسیت به طلا و برخی از جوارهات دیگر است. این حساسیت پوستی ممکن است در بخش های مختلف پوست به دلیل استفاده از گردنبند، دستبند و یا گوشواره طلا خود را نشان دهد و باعث قرمز شدن و خارش پوست شود که به صورت به عنوان حساسیت به طلا شناخته می شود.

این یک واقعیت شناخته شده است که فلز موجود در جواهرات شما می تواند علائم حساسیت آزار دهنده را برای افرادی که به آن حساسیت دارند ایجاد کند. ممکن است از فلزها و آلیاژهایی که در جواهرات مورد علاقه شما وجود دارد آگاهی نداشته باشید. کسانی که پوست حساسی دارند باید فلزات که به آن ها حساسیت دارند را مشخص کنند و از جواهرات جایگزین استفاده کنند.

 

علائم حساسیت به طلا و جواهرات

علائم حساسیت به طلا و جواهر معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تماس طلا با پوست ظاهر می شود. علائم شامل خارش، قرمزی، حساسیت، تورم و احساس سوزش است. در موارد شدیدتر، ممکن است لکه های خشک و تاول ایجاد شود.

برخی از افراد هنگام استفاده از جواهرات طلا واکنش های آلرژیک را تجربه می کنند. علت دقیق حساسیت به طلا مشخص نیست، اما علائم زمانی ظاهر می شوند که سیستم ایمنی بدن شما به طلا حساس باشد.

علائم در افراد مختلف متفاوت است. از خفیف تا شدید متغیر بوده و اندکی پس از تماس با طلا یا پس از استفاده طولانی مدت ایجاد شوند.

حساسیت به گردنبند طلا

 

برای درمان واکنش های خفیف، باید جواهرات طلا را بردارید، پوست را با آب و صابون ملایم بشویید، آن را مرطوب کرده و از کمپرس سرد برای کاهش خارش استفاده کنید. در صورت بروز واکنش های شدید، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

گاهی اوقات تشخیص حساسیت طلا از سایر آلرژی ها دشوار است چون هنگام استفاده از جواهرات طلا نیز همین واکنش را خواهید داشت. همچنین داشتن سابقه خانوادگی حساسیت به طلا می تواند احتمال ابتلا به آن را نیز افزایش دهد.

به طور کلی حساسیت به طلا به ندرت اتفاق می افتد. با این حال، حساسیت به نیکل که در برخی جواهرات به صورت آلیاژ با طلا ترکیب می شود، است بسیار بیشتر است. بسیاری از افراد در واقع به نیکل موجود در جواهرات حساسیت دارند.

برخ از علائم مهم حساسیت طلا موارد زیر است:

  • تورم
  • سرخی‌پوست
  • خارش در سطح مربوطه
  • لایه‌برداری یا پوسته پوسته شدن ناحیه
  • ایجاد کبودی
  • تاول‌زدن
  • ایجاد زخم
  • بروز عفونت در زخم

 

۸۳,۱۱۳,۰۰۰ تومان
۳۵۳,۳۳۲,۰۰۰ تومان
۱۴۵,۸۵۲,۰۰۰ تومان
۳۸,۲۲۰,۰۰۰ تومان
۴۲,۲۱۶,۰۰۰ تومان
۴۵,۴۰۳,۰۰۰ تومان
ناموجود
۸,۰۵۴,۰۰۰ تومان
ناموجود
۱۰,۱۲۹,۰۰۰ تومان
۳۶,۳۷۶,۰۰۰ تومان

حساسیت طلا چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر مشکوک به حساسیت به طلا یا نیکل هستید، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک معاینه پوست را انجام داده و در مورد سابقه پزشکی و خانوادگی شما سوال می کند.

برخی از پزشکان می توانند بر اساس ظاهر پوست شما تشخیص دهند. اما به احتمال زیاد برای آزمایش بیشتر به متخصص آلرژی یا متخصص پوست باید مراجعه کنید.

این متخصصان می توانند از تست برای تشخیص رد حساسیت به نیکل یا فلزهای دیگر استفاده کنند. برای انجام این تست تکه از فلزا را روی پوست قرار داده و تمتم واکنش ها را به صورت دقیق بررسی می کنند.

حساسیت به انگشتر طلا

 

به عنوان مثال اگر از یک انگشتر طلا استفاده شود، ممکن است قرمزی، تغییر رنگ یا خارش در انگشت شخص دیده شود یا ممکن است پس از استفاده از گوشواره طلا یا گردنبندهای طلا، علائم آلرژی در گوش یا اطراف گردن شخص مشاهده شود؛ بنابراین تشخیص حساسیت طلا و تمایز آن از آلرژی‌های دیگر کار بسیار دشواری خواهد بود و ممکن است افراد علائم آن‌را به اگزما یا انواع دیگری از درماتیت تماسی نسبت دهند.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره شد، وجود فلزات و آلیاژهای دیگر طلا نیز ممکن است موجب بروز حساسیت در زمان استفاده از طلا و جواهرات شود. بنابراین بهتر است تا افراد در این مورد تحقیق بیشتری کرده تا مطمئن شوند که دلیل اصلی بروز حساسیت آن‌ها دقیقا چه چیزی بوده است.

فلزات و جواهراتی که احتمال حساسیت به آن ها بیشتر است

حساسیت به طلا در اصل می تواند در اثر آلیاژ ها و فلز های مختلف به کار رفته در جواهرات شما باشد. در بسیاری از موارد حساسیت اصلی مربوط به سایر آلیاژ های فلزی موجود در جواهر است و معمولا طلای خالص حساسیت ایجاد نمی کند. این فلزات شامل موارد زیر می شوند:

نیکل و فولاد ضد زنگ

نیکل بیشترین آمار حساسیت پوشتی را در بین فلزات دارد و یک از پرکاربردترین آلیاژ های فلزی برای ساخت انواع جواهرات است.

فولاد ضد زنگ حاوی مقادیر کمی نیکل و آهن است و بنابراین ممکن است در افرادی که دارای پوست حساس هستند واکنش نشان دهد.

طلا زرد و رز گلد (آلیاژ طلا و مس)

اگر به مس حساسیت دارید، ممکن است به آلیاژهای طلا و مس نیز حساسیت داشته باشید، مانند طلای رزگلد که بسیار محبوب است. طلای رزگلد ترکیبی از طلا و مس برای رسیدن به رنگ صورتی و خاص آن است و می تواند با عث حساسیت شود.

برنج (آلیاژ مس و روی)

برنج اغلب به عنوان یک فلز پایه استفاده می شود که با نقره یا طلا پوشانده شده است. اگر پوست شما پس از استفاده از گردنبند یا گوشواره سبز می شود، به احتمال زیاد مقداری برنج در ترکیب فلزی آن وجود دارد.

برنج در واقع آلیاژ مس و روی است، بنابراین اگر به برنج حساسیت دارید به مس نیز حساسیت دارید.

فلزات آبکاری شده

آبکاری را به عنوان یک راهکار برای جلوگیری از حساسیت در نظر نگیرید. قبل از خرید هر چیزی که روکش شده است، حتماً درباره اینکه فلز پایه چیست سوال کنید.

جواهرات اغلب با نقره یا طلا بر روی فلزاتی مانند مس و برنج پوشانده می شوند تا قیمت ها پایین نگه داشته شود.

حساسیت به طلا روی پوست گردن

طلا (انواع رنگها و انواع آلیاژها)

بسیاری از جواهرات طلا را به عنوان گزینه ایمن هنگام جلوگیری از حساسیت به جواهرات اشتباه می گیرند. برخی از انواع جواهرات طلا اغلب حاوی فلزات دیگری هستند که می توانند باعث حساسیت شود.

طلای سفید معمولاً با نیکل یا سایر فلزات سفید رایج آلیاژ می شود تا سفیدترین رنگ را به آن بدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت طلای زرد و سفید را مطالعه کنید.

طلای زرد اغلب با نقره، مس یا برنج در مقادیر مختلف آلیاژ می شود، مگر اینکه جواهر شما از طلای جامد ساخته شده باشد که معمولا بعید است.

مطمئن شوید که وزن قیراط و عیار طلا را بررسی می کنید تا ببینید در واقع چه مقدار طلا در جواهر است. کارات یا عیار معیار خلوص طلا است. برای جلوگیری از هرگونه حساسیت احتمالی، طلای با خلوص ۱۸ عیار یا بالاتر را انتخاب کنید، که خالص تر است و کمتر احتمال دارد که حساسیت پوستی ایجاد کند.

اگر پوست شما حساس است از جواهراتی که میزان طلای خالص آنها بیشتر است استفاده کنید. کمتر بودن فلزات دیگر در ترکیب طلای شما میزان حساسیت را کمتر می کند.

ناموجود
۱۴۵,۶۵۹,۰۰۰ تومان
۳۳,۷۴۵,۰۰۰ تومان
۴۱,۷۷۷,۰۰۰ تومان
۵۰,۶۱۴,۰۰۰ تومان
۸۷,۵۷۱,۰۰۰ تومان
۷۵,۸۹۴,۰۰۰ تومان
۱۱۸,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۹۰,۹۰۲,۰۰۰ تومان
۲۴۷,۴۶۷,۰۰۰ تومان

پلاتین فلزی گرانبها است که از طلا نادرتر و با دوام تر است. این فلز به صورت طبیعی سفید رنگ است که هرگز با گذشت زمان تغییر رنگ پیدا نمی کند. جواهرات پلاتینی ضد آلرژی هستند و از آلیاژهای مضر که باعث حساسیت می شوند استفاده نشده است.

تانتالوم یک فلز گرانبها است که ۹۹٪ خالص است و هیچ ویژگی حساسیتی ندارد. مقاوم است و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. این فلز مدرن و کلاسیک جایگزینی مقرون به صرفه برای سایر فلزات گرانبها است و در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

درمان حساسیت به طلا چیست؟

اگر علائمی مانند خارش، تورم، قرمزی و تاول بعد از استفاده از جواهرات طلا دارید، بهترین راه برای درمان این واکنش استفاده از کرم کورتیکواستروئید موضعی بدون نسخه است. برای کاهش خارش، حتماً پوست خود را مرطوب نگه دارید و از کمپرس خنک استفاده کنید.

برای واکنش شدید، به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا ممکن است به داروی قوی تری نیاز داشته باشید. برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک در آینده، ممکن است بخواهید استفاده از جواهرات را به طور کامل کنار بگذارید. در ادامه برخی از راهکار درمانی حساسیت به طلا را معرفی می کنیم.

 

استفاده از کرم برای درمان حساسیت به طلا

جواهرات با خلوص طلا بیشتر استفاده کنید

بهترین راه برای جلوگیری از واکنش، استفاده از جواهرات است که پوست شما را تحریک نمی کند. می توانید از جواهرات طلا به طور کلی اجتناب کنید، یا فقط طلای ۱۸ یا ۲۴ عیار استفاده کنید. از آنجا که علت اصلی اغلب حساسیت به نیکل است، احتمالاً باید از انواع دیگر جواهرات نیز اجتناب کنید.

به دنبال جواهرات ضد حساسیت یا فاقد نیکل باشید. همچنین می توانید با استفاده از فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم از واکنش پوستی جلوگیری کنید. نکته دیگر این است که بندهای ساعت فلزی را با بند پارچه، پلاستیک یا چرم تعویض کنید.

اگر شغل شما نیاز به تماس با نیکل یا طلا دارد، دستکش بپوشید تا احتمال حساسیت شما کاهش یابد.

به خاطر داشته باشید که نیکل در بسیاری از وسایل روزمره نیز وجود دارد که می تواند باعث واکنش پوست شود. این اقلام شامل قاب عینک، کلید، سکه، سگک کمربند، تیغ و بسیاری از مواد است. به عنوان مثال، می توانید قاب عینک فلزی خود را با قاب های پلاستیکی یا تیتانیومی عوض کنید.

درمان های خانگی

بهترین راه برای جلوگیری از بروز واکنش‌های پوستی و حساسیت به طلا، استفاده از جواهراتی است که پوست شما را تحریک نمی‌کنند. برای این‌کار می‌توان صرفا از طلا و جواهرات ساخته شده از طلای ۱۸ یا ۲۴ عیار استفاده نمود. البته از آنجا که معمولا علت اصلی بروز این نوع حساسیت‌ها، آلرژی به فلز نیکل و بعضا کادمیم است، باید از جواهراتی استفاده نمود که ابدا از این آلیاژ در ساختار خود استفاده نمی‌کنند.

البته عوامل موثر بسیار دیگری نیز برای جلوگیری یا کاهش بروز حساسیت به طلا وجود دارند که با انجام آنها تا حدودی می‌توان بروز علائم حساسیت پوستی را بر پوست کاهش داد. در ادامه به معرفی برخی از آنها اشاره خواهیم نمود:

  • خشک‌کردن پوست
  • استفاده از کرم مرطوب‌کننده
  • آبکاری زیورآلات
  • استفاده از لاک‌ناخن
  • جواهرات هایبو آلرژیک
  • مراقبت از زیورآلات

نتیجه

هیچ درمان قطعی برای حساسیت به طلا یا نیکل وجود ندارد. اما با اجتناب از جواهرات حاوی فلزات مضر می توانید علائم را کنترل کنید. همچنین سایر وسایل شخصی و وسایل منزل که فلزات حساسیت زا دارند بشناسید و از تماس با آن ها خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *