×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

آمیتیست چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

آمیتیست چیست

یکی از رنگ‌های جذاب و دوست داشتنی در طبیعت، رنگ بنفش می‌باشد. بنفش را به عنوان رنگی جذاب، جسورانه و در عین حال رنگی گرم می‌شناسند. تمامی این ویژگی‌ها را می‌توان در سنگ آمیتیست نیز مشاهده کرد و همین خصوصیات است که این سنگ را از سایر سنگ‌های قیمتی در دنیای جواهرات متمایز می‌کند.

فرقی نمی‌کند که به دنبال خرید یک جفت گوشواره، النگو یا انگشتر باشید، در صورتی که به رنگ بنفش و لوکس بودن اهمیت می‌دهید، باید به دنبال خرید جواهرات آمتیست بگردید. اگر می‌خواهید در مورد آمتیست، ویژگی‌های آن، نکات مهم در هنگام خرید این گوهر و نحوه نگهداری آن آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله معرفی آمیتیست همراه باشید.

 

سنگ آمیتیست

 

بررسی اجمالی

آمتیست با ارزش‌ترین سنگ از خانواده کوارتزها است. فرمول شیمیایی آمیتیست همان فرمول شیمیایی ساده کوارتر (SIO2) می‌باشد. زمانی این سنگ به اندازه یک یاقوت ارزشمند بود اما به دلیل دسترسی و وفور بیشتر آمیتیست کم کم در طول زمان از ارزش آن کاسته شد.

اسم این سنگ را از کلمه یونانی آمیتیستوس به معنای ضد مستی گرفته شده است. یونانیان باستان بر این باور بودند که افرادی که این سنگ را به همراه دارند همواره هوشیار باقی خواهند ماند و هرگز مست نخواهند شد.

داستان‌های دیگری در مورد نام گذاری این سنگ نیز وجود دارد. بر اساس افسانه‌های یونانی دختر جوانی به نام آمیتیست مورد خشم دیونیسوس قرار گرفت و دختر به نزد الهه دیانا رفت و از او کمک خواست. دیانا نیز او را تبدیل به سنگی شفاف کرد و زمانی که دیونیسوس سنگ را دید به شدت پشیمان شد و گریه‌اش گرفت. زمانی که اشک‌های او در جام شراب افتاد، رنگ شراب از قرمز به بنفش تغییر پیدا کرد و از آن پس به آن آمیتیست گفتند.

آمیتیست همانند کوارتز دارای سختی ۷ در مقیاس موهس می‌باشد، و به همین دلیل از سختی و دوام بالایی برخوردار می‌باشد. رنگ این سنگ از بنفش مایل به قرمز تا بنفش مایل به آبی روشن در تغییر است. این رنگ‌ها به دلیل وجود ترکیبات آهن و سایر عناصر کمیاب به وجود می‌آید.

 

بزگترین ژئود آمیتیست کشف شده امپراطور اروگوئه

 

بزگترین ژئود آمیتیست کشف شده امپراطور اروگوئه نام دارد که وزنی در حدود ۲/۵ تن دارد.

 

سنگ تولد و ازدواج

آمیتیسن سنگ تولد متولدین بهمن ماه (فوریه) می‌باشد. این سنگ به عنوان نمادی از شش یا هفده سالگی از ازدواج زوجین تلقی می‌شود.

 

شناسایی آمیتیست واقعی از آمیتیست تقلبی

آمیتیست یک سنگ قیمتی محبوب برای انواع جواهرات از جمله انگشتر، گوشواره، آویز و گردنبند می‌باشد. با وجود اینکه سنگ آمیتیست در طبیعت نسبت به سایر سنگ‌های قیمتی به میزان بیشتری یافت می‌شود، اما اگر در هنگام خرید مراقب نباشید امکان دارد که در نهایت سنگ آمیتیست تقلبی خریداری نمایید.

برای تشخیص آمیتیست واقعی از یک آمیتیست تقلبی به یک متخصص با تجربه در این زمینه نیاز می‌باشد. با این وجود نکاتی وجود دارد که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. سنگ آمیتیست واقعی رنگ بنفش یکنواختی ندارد، اما دارای یک سایه تدریجی می‌باشد. در مورد آمیتیست‌های تقلبی نیز به این شکل است که سنگ معمولا یک رنگ یکنواخت دارد.

زمانی که نور از یک آمیتیست طبیعی عبور می‌کند، آمیتیست نور را همانند یک منشور به طیف‌های رنگی مختلف تبدیل می‌کند. در انواع مصنوعی آمیتیست این پدیده دیده نمی‌شود.

در آمیتیست‌های طبیعی به دنبال انکلزیون و حفرات همرنگ با خود سنگ باشید. به صورت بسیار نادر آمیتیستی پیدا می‌شود که دارای انکلزیون نباشد.

 

نکات مهم در هنگام خرید آمیتیست

۴ ویژگی مهم وجود دارد که می‌تواند بر روی قیمت یک سنگ آمیتیست تاثیرگذار باشد. این ویژگی‌ها شامل رنگ، شفافیت، برش و قیراط می‌باشد. از میان این ویژگی‌ها نقش رنگ در بین سایرین پر رنگ‌تر است.

 

رنگ

سنگ آمیتیست می‌تواند به خود رنگی از بین بنفش روشن تا بنفش تیره بگیرد. هرچه رنگ سنگ تیره‌تر باشد، ارزش آمیتیست بیشتر خواهد بود. آمیتیست‌های بنفش تیره سیبری با ارزش‌ترین سنگ‌های اکتشاف شده می‌باشند.

در کنار رنگ اصلی سنگ، باید به درخشش‌هایی رنگی که سنگ ایجاد می‌کند نیز توجه فرمایید. این درخشش‌ها می‌توانند از رنگ رز تا قرمز و آبی متغیر باشند. رنگ آمیتیست به ندرت یکنواخت است. سنگ‌هایی که دارای حداقل مناطق رنگی هستند به عنوان گران‌ قیمت‌ترین سنگ در نظر گرفته می‌شوند. آمیتیست‌هایی که در آن مناطق رنگی روشن دیده شود، آنچنان ارزشمند تلقی نخواهند شد.

 

وضوح

آمیتیست طبیعی می‌تواند شفاف تا نیمه شفاف باشد. این سنگ دارای انکلزیون است، اما به صورت محدود. در بیشتر این موارد انکلزیون‌ها با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند. در ضمن آمیتیست‌هایی که دارای انکلزیون‌هایی به رنگ‌های دیگر هستند از ارزش پایین‌تری برخوردار می‌باشند.

 

برش

آمیتیست را می‌توان به صورت مد روز برش داد. برش‌ها می‌توانند شامل انواع برش‌های گرد، زمرد، قطره اشکی، پرنسس، مربع باشند که در بیشتر حالات این نوع از برش‌ها بر روی آمیتیست پیاده سازی می‌گردد.

در ضمن نوع برش می‌تواند بر اندازه بصری سنگ نیز تاثیر گذار باشد. برای مثال سنگ‌هایی که به صورت مارکیز برش خورده‌اند، بسیار بزرگ‌تر از آنچه که هستند دیده می‌شوند. آمیتیست را می‌توان به هر شکلی که می‌خواهید برش بزنید یا بر روی آن حکاکی کنید.

 

قیراط

بر خلاف سایر سنگ‌های قیمتی، عامل قیراط بر روی یک سنگ آمیتیست آنچنان تاثیر نخواهد گذاشت. به طور کلی یک آمیتیست بزرگ فرق چندانی با یک کریستال آمیتیست کوچک ندارد.

 

چگونه از جواهرات آمیتیست نگه‌داری کنیم

 

چگونه از جواهرات آمیتیست نگه‌داری کنیم

آمیتیست یک سنگ قیمتی سخت و مستحکم است و می‌توانید به راحتی آن را به صورت روزمره استفاده کنید. با این وجود اگر انگشتر، النگو یا گردنبند طلا دارای نگین آمیتیست دارید بهتر است که یک سری از نکات را به یاد داشته باشید:

جواهرات آمیتسیت خود را هر از چند گاهی جلا دهید تا خراش‌هایی که ممکن است بر روی سطح آن ایجاد شوند ایجاد شوند را کاهش دهید.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نورهای روشن می‌تواند باعث محو شدن رنگ آمیتیست شود. همچنین اگر این سنگ‌ها را در معرض گرما یا سرمای ناگهانی قرار دهید می‌تواند باعث شکستگی ناگهانی سنگ شود. به همین دلیل هنگامی که جواهرات آمیتیست خود را استفاده نمی‌کنید باید به درستی و به دقت از آن‌ها نگه‌داری نمایید.

بهترین راه این است که جواهرات آمیتیست خود را در جعبه‌های پارچه‌ای جداگانه نگه‌داری نمایید، و آن‌ها را در کنار سایر جواهرات خود قرار ندهید.

در ضمن شما باید به صورت مرتب جواهرات آمیتیست خود را تمیز کنید. این کار باعث خواهد شد تا کثیقی و روغن روی سطح آن جمع نشود و زیبایی آن را از بین نبرد. برای تمیز کردن جواهرات آمیتیستی کافیست که برای مدتی آن را با آب گرم و صابون بشویید.

سپس می‌توانید از یک مسواک نرم برای پاک کردن هر گونه کثیفی روی آن استفاده نمایید. همچنین سعی کنید که هرگز از بخار برای تمیز کردن جواهرات آمیتیست خود استفاده نکنید.

 

حرف آخر

آمیتیست‌ها سنگ‌های بسیار زیبایی می‌باشند و زمانی که در کنار سایر سنگ‌های قیمتی مانند الماس به کار گرفته شوند، زیبایی آن‌ها بی پایان خواهد شد. پس اگر به سایه‌های گرم و در عین حال رنگ بنفش علاقه دارید، به شما توصیه می‌کنیم که جواهرات آمیتیست‌ دار خریداری نمایید.