×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

چگونه یک حلقه مناسب انتخاب کنیم؟

برای هرکسی موقعیتی در زندگی پیش می‌آید که نیاز دارد در آن حلقه مناسب انگشت خود را پیدا کند. به هر دلیلی اگر ‌اصول صحیح انتخاب حلقه دست خود را ندانید به مشکل می‌خورید و ممکن است از انتخاب خود پشیمان شود. اگر‌ حلقه مناسب فرم انگشت خود را پیدا کنید تا ده‌ها سال می‌توانید آن را استفاده نمایید، بدون آنکه از آن خسته شوید.

مجله گالری ربیعی در این مقاله قرار است به این مشکل شما کمک شود و از هزینه اضافه ناشی از انتخاب نادرست حلقه شما جلوگیری شود. با ما همراه باشید تا با نحوه انتخاب صحیح انگشتر مناسب هر انگشت آگاه شوید و نکاتی در این مورد یاد بگیرید.

حلقه مناسب انگشت دست

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که برای پیدا‌کردن سایز دقیق انگشتر مشکل دارند. حتی ممکن است برای یک سورپرایز بخواهید حلقه تهیه کنید، اما ندانید چگونه باید سایز دقیق انگشتر را پیدا نمایید. امکان دارد سایز اشتباهی تهیه کنید و دردسر زیادی برای شما پیش آید. مجله ما در اینجا راه‌کارهایی به شما ارائه می‌دهد تا این مشکلات را نداشته باشید.

اول از همه به یاد داشته باشید که تمام انگشتان شما قطر یکسانی باهم ندارند؛ برای مثال نمی‌توان از قطر انگشت چپ، برای انگشت راست نیز استفاده کرد. انگشتر مناسب فرم دست شما با فرم هیچ‌کس دیگری به‌طور کامل یکسان نیست پس هیچ‌گاه این ریسک را نکنید و به بررسی سایز دقیق انگشت خود بپردازید تا حلقه مناسب انگشت دست خود را بیابید.

حتی در بدترین شرایط، در صورتی که انگشتر را تهیه کردید و سایز مورد نظر شما نبود مشکل خیلی بزرگی برای شما پیش نمی‌آید. اگر فروشنده انگشتر را عوض کرد که مشکلی نیست اما اگر عوض نکرد به یاد داشته باشید که سایز انگشتر را با یک سری کارها می‌توان بزرگ و کوچک کرد. حال با توجه به این نکات، به شیوه‌های پیدا کردن انگشتر مناسب هر دست می‌پردازیم.

خرید انگشتر

خرید انگشتر

چگونه حلقه مناسب دست خود را پیدا کنیم؟

این سوال برای هرکسی ممکن است پیش بیاید و ما در این قسمت می‌خواهیم به پاسخ این سوال بپردازیم. برای پیدا‌کردن حلقه مناسب فرم دست شما راه‌های فراوان وجود دارد. حتی خود شما هم با کمی خلاقیت ممکن است یک راهی خلق کنید که کسی تا به حال انجام نداده است. به‌هر‌حال، ما راه‌های پیشنهادی را به شما ارائه می‌دهیم.

اولین راه استفاده از سنبه است. اگر نمی‌دانید سنبه چیست باید گفت سنبه نوعی استوانه فلزی تو‌پر و درجه‌بندی شده است. از بالا هرچه به سمت پایین سنبه می‌رویم، اعداد بیشتر می‌شود و قطر سنبه نیز افزایش پیدا می‌کند.

راه بعدی استفاده از یکی از انگشتر‌های خودتان است. می‌توانید آن‌را به یک جواهر‌ فروشی ببرید تا اندازه آن را به شما بگوید. یا اگر به‌هر دلیلی نمی‌توانید به جواهر‌فروشی بروید و می‌خواهید این کار را در خانه انجام دهید می‌توانید سایز انگشترتان را با یک نمودار اندازه حلقه چاپ شده مقایسه کنید.

سایز انگشتر، یک وسیله دیگر است که می‌تواند به شما کمک کند. در این روش شما انگشت خود را داخل این وسیله می‌کنید و آن‌قدر آن را تغییر می‌دهید تا به اندازه مناسب حلقه خود برسید. حلقه مناسب دست شما باید نه آن قدری شل باشد که از دستتان در‌بیاید و نه آن قدری تنگ که در دستتان نرود.

کدام انگشتر در انگشت من بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین عامل‌ها در تهیه حلقه مناسب انگشت دست شما، فرم دست و انگشتان شما است. طول و شکل ناخن‌های شما باعث می‌شود که بهتر بتوانید حلقه مناسب فرم‌دست خود را پیدا کنید. چرا‌که برای هر نوع فرم انگشت و ناخن‌ها یک قاعده و قانون وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید می‌توانید حلقه مناسب فرم انگشت‌های خود را کشف کنید.

انگشتان کشیده و بلند یکی از بهترین نوع انگشت‌ها تلقی می‌شوند چرا که تقریبا تمام حلقه‌ها به‌راحتی مناسب این نوع انگشتان واقع می‌شوند. توجه کنید که در صورت داشتن انگشتان بلند، باریک و کشیده به نکات خاصی توجه کنید. اولا که هرچه سنگ انگشتر شما کوچک‌تر باشد، انگشتان شما باریک‌تر نشان داده می‌شوند. انگشتر‌هایی با باند ضخیم نیز برای این انگشتان مناسب است و ظاهر زیبایی دارند.

اگر انگشت‌هایی کوتاه دارید باید به دنبال حلقه‌هایی باشید که انگشت شما را کشیده‌تر نشان دهد. برای این کار باید از سنگ‌هایی که شکل خاص دارند استفاده کنید. مثلا سنگ‌های بیضی مانند و سنگ‌های مرمر، سنگ‌های مستطیل شکل هم خوب هستند اما به‌شرط آنکه زیاد از حد بزرگ نباشند.

فرم دست، انتخاب حلقه

در ادامه توضیحات باید به انگشت‌های پهن اشاره کرد. برای انتخاب انگشتر مناسب فرم‌دست در این مورد باید یک حلقه‌ای انتخاب شود که انگشتان را باریک‌تر و کشیده‌تر از حد معمول نشان دهد. سنگ‌های زمردی، مستطیلی و گرد یا حتی بیضی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. اشکال زاویه‌دار باید برای سنگ انگشتر انتخاب شوند تا حلقه مناسب انگشت دست شود.

دستان شما نیز علاوه بر انگشتان شما نقش اساسی در راه‌های انتخاب حلقه مناسب ایفا می‌کنند. از آن‌جا‌که اندازه دست هرکس شبیه کس دیگر است باید به‌اندازه دست توجه ویژه داشت. برای مثال اگر دستان بزرگی دارید پیشنهاد می‌شود اصلا سمت کار‌های حجیم نروید چون حلقه مناسب فرم دست شما نیست. همچنین اگر بندهای بزرگ دارید انگشترهای پهن انتخاب کنید تا جلب توجه کند.

اگر دست کوچک دارید به این معنی است که انگشتان شما نیز کوچک است. نکته قابل توجه این است که باید انگشتر مناسب هر دست خود انتخاب کنید. دستان کوچک به حلقه‌ها و سنگ‌های کوچک مانند خود نیاز دارند. از سنگ‌های گرد کوچک، بیضی یا قلبی شکل استفاده کنید و سمت سنگ‌های بزرگ نروید.

برای اینکه تشخیص بدهید انگشتان شما پهن هستند یا باریک یک راه آسان وجود دارد. نمودار اندازه حلقه را در سایز واقعی خود چاپ‌کنید. سپس با استفاده از یک نخ کلفت به اندازه‌گیر‌ی بپردازید. این‌گونه که نخ را به دور انگشت حلقه خود بپیچید سپس آن را گره بزنید و ببرید. آن را روی چاپ خود قرار دهید و سایز مناسب را پیدا می‌کنید.

حلقه و انگشتر

حلقه و انگشتر

نکات قابل توجه در پیدا‌کردن انگشتر مناسب هر دست

اینجا چند نکته است که به شما در خرید انگشتر کمک می‌کنند به‌شرطی که آنها را رعایت کنید. اولین نکته این است که انگشتان خود را چند بار اندازه بگیرید. اندازه بندهای انگشت در طول روز بسته به فعالیت و آب و هوا تغییر می‌کند اما بسیار جزئی، پیشنهاد می‌شود انگشتان خود را در پایان روز اندازه بگیرید.

نکته دوم این است که به تغییر فصول توجه ویژه داشته باشید. دلیل این‌کار باز هم به تغییر سایز انگشتان شما در طول یک سال باز می‌گردد. حالا سوال است که چه تغییری؟ باید گفت که انگشتان در فصل‌های تابستان و زمستان تغییر سایز می‌دهند. در تابستان انگشترها کمی افزایش سایز پیدا می‌کنند و در زمستان کاهش سایز برای اندازه‌گیر‌ی بهتر در تابستان اندازه‌گیر‌ی کنید.

نکته بعدی این است که به خوراک خود توجه داشته باشید. برای مثال اگر قبل از انتخاب حلقه مناسب دست خود از غذاهای شور استفاده کرده باشید انگشتان شما کمی ورم می‌کنند. همچنین دستان خود را گرم‌کنید، اگر‌ پس از قرار‌گرفتن در سرما اندازه انگشت خود را بگیرید به یک اندازه نادرست می‌رسید که سایز درستی از انگشت شما نیست.

سخن آخر

برای کشف حلقه مناسب دست نکاتی وجود دارد که رعایت آنها اجباری است و انجام‌دادن آنها یک چهارچوب معین برای شما می‌سازد. رعایت این نکات به یاری شما در انتخاب انگشتر مناسب فرم‌دست شما میاید. اول این‌که باید از اندازه انگشت خود و سایز حلقه خود اطمینان حاصل کنید. برای این‌کار راه‌هایی وجود دارد مثل استفاده از سنبه، نخ و سایز که یک سایز تقریبا دقیق به شما می‌دهد.

فرم انگشت شما و اندازه دست شما نیز بسیار اهمیت ویژه‌ای دارد چرا‌که از این طریق می‌توانید حلقه مناسب فرم دست و انگشت خود پیدا کنید. هر شکلی از انگشتان و ناخن‌ها یک نوع انگشتر و سنگ خاص خود را دارد که باید با توجه به آن انتخاب کرد. در آخر باید به نکاتی مثل هوا و خوراک خود قبل از اندازه‌گیر‌ی انگشت دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *