×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

طلای هندی به چه طلاهایی گفته می شود؟

شاید اسم طلای هندی به گوش شما زیاد خورده باشد، اما می‌دانید که منظور از طلای هندی چیست؟ در این پست می‌خواهیم طلای هندی را برای شما شرح دهیم و ویژگی‌های بارز آن و فرق‌های آن با سایر طلاها را برای شما نام ببریم.

 

طلای هندی چیست؟

در تمام دنیا شهرت زنان هندی به استفاده مداوم و همیشگی ازطلا و جواهرات شناخته شده است. در واقع طلا و جواهرات مختلف به‌عنوان بخشی از لباس سنتی هندی‌ها محسوب می‌شود و جزئی از انتخاب آنها محسوب نمی‌شود. پوشیدن یک دست‌ساری هندی در مراسم رسمی باید به همراه مجموعه مفصلی از انواع زیورآلات شیک و زیبا هندی صورت گیرد.

به جز زیورآلات مرسوم خانم‌ها مثل گوشواره، گردنبند، النگو یا دستبند، نمونه‌های دیگری برای مو، پا و… اقلام دیگری در زیورآلات سنتی زنان هند قابل مشاهده است. این روزها طلای هندی فراوان دیده می‌شود و از آنجا که خانم‌ها علاقه زیادی دارند که طلا خریداری کنند، ممکن است به اشتباه گردنبند طلای هندی یا النگو و یا دیگر زیورآلات را خریداری کنند اصل هندی نباشد.

تشخیص طلای هندی یکی از مسائل مورد توجه اصلی افرادی شناخته می‌شود که به هر دلیلی سرو کار آنها با طلا است و بدون هیچ تردیدی آنچه که احساس می‌شود این است که روش تشخیص طلا هندی را بیاموزند. در این مطلب در مورد طلای هندی، عیار طلا هندی، سبک طلای هندی و هر آنچه که مربوط به این موضوع باشد را کامل توضیح خواهیم داد.

ویژگی‌های طلای هندی چیست؟

هندی‌ها از جمله رکورد‌داران استفاده از طلا در جهان به شمار می‌آیند. میزان این علاقه هر ساله در حال افزایش است. این مسئله سبب شده است که بیشترین اختصاص مصرف فلز طلا در دنیا به هند برسد. با این حال طلا هندی در تمام دنیا بسیار طرفدار دارد و میان آنها محبوب است.

از آن جایی که زیبایی‌ها و طراحی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد طلا هندی مرسوم است، این سبک طلا مشتریان ویژه خود را یافته است. وجود سنگ‌های ریز و رنگی به‌مقدار فراوان به‌صورت کار شده در کنار طلای زرد هندی از ویژگی‌های بارز طلا هندی به شمار می‌آید.

طلا هندی ویژگی‌های زیادی دارد که از این ویژگی‌های ظاهری طلا هندی رنگ زرد، براقیت آن و بزرگ بودن ابعاد زیورآلات هندی نیز مرسوم‌ترین این ویژگی‌ها است. در واقع سبک طلای هندی با این ویژگی‌ها قابل تشخیص است.

در واقع این طرح یک ویژگی برای طلا هندی شناخته می‌شود و در تمام مدل‌های آن کاملا قابل مشاهده است. نکته جالب توجه این است که طلا هندی شامل عیار پایین تری نسبت به سایر طلاها و طلای ایرانی است. ساخت طلا هندی معمولا با عیار ۱۴ و حتی پایین‌تر صورت می‌گیرد.

در مورد قیمت طلا هندی باید بگوییم که بسته به مناطق و شهرهای مختلف هند دارای قیمت‌های متفاوتی است. در مناطق فقیرنشین برای خرید طلا هندی نسبت به سایر مناطق کمتر هزینه می‌کنند. دلیل این امر این است که این قشر درآمد کمتری دارند و سعی دارند که طلای هندی ارزان تری تهیه کنند.

نوع‌های طلای هندی کدام هستند؟

طلا هندی طیف گسترده و وسیعی از سبک‌ها و طرح‌های مختلف را دارد. به‌عبارت دیگر مدل و سبک طلا هندی بر‌گرفته از فرهنگ‌ها و باور و اعتقادات مردم هند است. جالب است بدانید که طراحی طلا هندی در شهرهای مختلف این کشور دارای تفاوت‌هایی با یک‌دیگر هستند.

گستره طرح‌های متنوع زیاد است و هر‌کدام کاربرد خاص خود را دارند. کاربرد طلا هندی ملیله کاری‌شده در ساخت زیورآلات هندی بسیار زیاد مشاهده می‌شود. این طرح هم محبوبیت زیادی دارد و دارای طرفداران زیادی است. نوعی طلای قدیمی در هند وجود دارد که طلای هندی کندان نام می‌گیرد و از جواهرات سنتی در هند محسوب می‌شود.

برای تولید این نوع طلا هندی الماس، یاقوت، زمرد و سایر سنگ‌های قیمتی استفاده می‌شود. سبک طلای هندی از این نوع ظریف بیشتر در قالب گردنبند، دستبند و گوشواره به وجود می‌آید. از موارد دیگری که در طلا هندی دیده می‌شود مینا‌کاری است. وجود مینا‌کاری نیز در طلا هندی در سبک‌های مختلف از مرسومات است. طلا هندی مینا‌کاری به عنوان اثری هنری، زیبا و چشم‌نواز به افراد فروخته می‌دهد  شود.

این محصولات تنوع بسیار بالا دارند. طرح کلاسیک طلا هندی از سبک سنتی و دست‌ساز الهام گرفته است. از دیگر موارد طلا هندی که بسیار رایج هم هستند، دسته زیورآلات فانتزی و تزئینی به حساب می‌آیند. جواهرات حکاکی شده معروف به طلای هندی پادشاهان نیز در انواع رنگی و بسیار ظریف عرضه و تولید می‌شوند. در طراحی این نوع زیورآلات هندی سنگ‌های قیمتی به کار رفته است.

قیمت طلای هندی به چه عواملی بستگی دارد؟

قدرت خرید مردم است که تعیین‌کننده قیمت طلا هندی به حساب می‌آید. همان‌گونه که پیش تر ذکر شد، قیمت طلا هندی در بخش های مختلف هند با یک دیگر تفاوت دارد و به وضعیت اقتصادی مردم هر منطقه وابسته است.

به‌عنوان مثال در قسمت‌های اعیان نشین، طلا هندی با قیمت بالاتری به افراد فروخته می‌شود. نوع و سبک زیورآلات هندی نیز در قیمت این نوع طلاها موثر خواهد بود. نمونه‌های مینا‌کاری دارای قیمتی مناسب است و گزینه‌ای مقرون‌ه‌صرفه برای خرید شناخته می‌شود.

انواع طلا هندی در نمونه‌های دیگری که سنگ‌های قیمتی در ساخت آن به کار رفته شده باشد، قیمت بیشتری را دارا خواهد بود. به‌طور کل طلا هندی به دلیل‌های گوناگونی مانند وزن سبک تر و عیار پایین‌تر، قیمت پایین‌تری دارد. ساخت طلا هندی معمولا با عیار ۱۸ و ۱۴ انجام می‌شود و همین امر باعث شده است که شاهد کاهش قیمت طلا هندی به صورت چشمگیری باشیم.

چه تفاوت‌هایی میان طلای ایرانی و طلای هندی وجود دارد؟

تفاوت طلای هندی در معیارها و پارامترهای زیادی با طلای ایرانی دیده می‌شود. طلای ایرانی معمولا ظریف‌تر، ساده‌تر، زیباتر است و دارای اجرت ساخت بالاتری نسبت به طلا هندی خواهد بود. برای اینکه طلا و زیورآلات ایرانی ساخته شود، معمولا طلای ۱۸ عیار به‌کار می‌رود چنانچه طلا هندی عیار ۱۴ و پایین‌تر را دارا خواهد بود.

با توجه به مواردی که ذکر شد، این امر نتیجه می‌شود که طلای ایرانی دارای ارزش و قیمت بیشتری نسبت به طلا هندی است. به لحاظ ویژگی‌های ظاهری نیز رنگ طلا هندی پررنگ‌تر جلوه می‌کند و براقیت آن نسبت به طلای ایرانی بیشتر است.

طلای ایرانی در مقایسه با طلا هندی کدر و کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که فروش طلا با عیار کمتر از ۱۸ در ایران ممنوع اعلام شده است. دلیل این امر این است که استاندارد کشور بر مبنای ۱۸ عیار بنا شده است. طلای ایرانی به دلیل اینکه عیار بالایی دارد، گزینه مناسب‌تری از طلا هندی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

برای تشخیص طلای هندی چه روش‌هایی وجود دارد؟

همیشه راه‌هایی وجود دارد که جنس اصل از یک جنس تقلبی قابل تشخیص باشد. برای این طلا نیز این امر حاکم است. روز به‌روز ورود اجناس تقلبی نیز بیشتر می‌شود و کار را حتی برای کسانی که در حرفه خود متخصص هستند دشوار می‌سازد.

در این بخش راه‌هایی را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها افراد قادر خواهند بود که طلا هندی اصل را بشناسند و آن را از طلای تقلبی تشخیص دهند.

به‌وسیله اعداد حک‌شده روی طلای هندی اصل‌بودن را تشخیص دهید.

برای تشخیص طلا هندی اولین روشی که وجود دارد، توجه به اعداد حک شده روی آن است. این اطلاعات می‌بایستی کاملا خوانا و دقیق باشد که اطلاعات کامل طلا از روی آن قابل دسترسی باشد. برای اینکه عیار طلای هندی را تشخیص دهید پس از رقم دوم آن یک ویرگول بگذارید. لازم به‌ذکر است که برخی طلاهای قدیمی دارای کد نیستند و این نشان تقلبی نیست.

خرید طلا هندی

طلا هندی

طلا را وزن کنید که به اصل‌بودن طلای هندی پی ببرید.

تکه طلای دلخواه را روی یک ترازوی دقیق و درست قرار دهید. عددی که ترازو نشان می‌دهد را یادداشت کنید. سپس یک ظرف آب که بهتر است آب این ظرف مقطر باشد، آماده کنید. آن را روی ترازو بگذارید و ترازو را صفر کنید. آن تکه طلا را کامل در آب قرار دهید.

اما نکته این است که طوری باید این کار را انجام دهید که دست شما به ظرف نخورد. در این مرحله عددی که روی ترازو را مشاهده می‌کنید را روی برگه‌ای یادداشت کنید. در نهایت عدد دوم را بر عدد اول تقسیم کنید که اگر برابر با ۱۹.۳۲ باشد نشان از طلای خالص دارد و هر چه کاهش یابد از وجود ناخالصی و پایین‌بودن عیار حکایت دارد.

از آهنربا که روشی در دسترس و کارآمد است، استفاده کنید.

یکی از روش‌هایی که برای تعیین اصالت یک طلا هندی استفاده می‌شود، به‌کارگیری آهنربا است. این روشی ساده و راحت است و مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. چنانچه طلای هندی خلوص بالایی را داشته باشد، به آهنربا جذب نخواهد شد.

برخی افراد بر این باور هستند که اگر آهنربا بسیار قوی باشد، جذب خواهد شد و این مسئله حل می‌شود. اما نکته این است که اگر طلای هندی درصد خلوص بالایی داشته باشد، جذب با آهنربا هیچ‌وقت اتفاق نمی‌افتد افتد.

برای تشخیص طلای هندی اصل از یخ استفاده کنید.

از آن جایی که طلا نسبت به سایر فلزات رسانای الکتریسیته بسیار قوی است و رسانش گرمایی خوبی دارد، اگر تکه طلای دلخواه خود را روی یک تکه یخ بگذارید مشاهده خواهید کرد که سرعت ذوب یخ افزایش چشم‌گیر‌ی خواهد یافت. این نشان از خاصیت رسانش طلا هندی اصل دارد.

طلای هندی را گاز بگیرید برای اینکه ببینید اصل است یا خیر؟

از جمله روش‌هایی برای اینکه متوجه این امر شوید که طلا اصل هست یا خیر، آن را گاز بگیرید. این روشی که در فیلم‌ها مشاهده می‌کنید یک روش واقعی است که صحت دارد. با استفاده از این روش به خلوص طلای دلخواه پی ببرید.

همان‌طور که می‌دانیم طلا یک فلز نرم است که اگر گاز گرفته شود جای دندان‌های افراد بر روی آن باقی خواهد ماند. این مسئله به نرمی طلا و زود خم‌شدن آن ربط پیدا می‌کند. هر میزان طلا خالص‌تر باشد، جای دندان‌های افراد بیشتر بر روی آن باقی می‌ماند.

در پایان

در مقاله‌ای که مطالعه کردید، در مورداین طلا، عیار طلای هندی، سبک طلای هندی و… توضیح داده شد. شاید برای شما نیز این سوال مطرح شود که آیا طلای هندی با وجود اینکه عیار پایینی دارد، خوب و مناسب خواهد بود؟ برای اینکه به این سوال پاسخ دهید لازم است در ابتدا مشخص کنید که هدف شما از خریداین طلا چیست؟

اگر برای مصارف و استفاده زینتی است، پس این موضوع کاملا به سلیقه شما ربط دارد. برای خانم‌های علاقمند به زیور آلاتی در طرح، رنگ و سبک‌های گوناگون،این طلا گزینه‌ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای خواهد بود. اما برای سرمایه گذاری طلای عیار بالا پیشنهاد می‌شود. با گالری ربیعی همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *