×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

طلای سبک یا ارزان چیست؟

طلای ارزان به‌تازگی بسیار رایج شده‌است. امروزه سفارش طلای سبک به دو صورت حضوری و آنلاین، امکان‌پذیر است.

در هر دو روش، توجه به برخی نکات ضروری است. برای مثال:

  • انتخاب فروشگاه معتبر برای سفارش طلای ارزان
  • مقایسه جواهر‌فروشی‌های مختلف برای پایین‌ترین قیمت
  • بررسی سلامت طلا و سنگ‌های قیمتی به‌کاررفته در آن
  • نحوه حفاظت فروشگاه‌های آنلاین از اطلاعات شخصی مشتریان
  • گارانتی طلای سبک و قوانین مربوط‌ به بازگشت آن
  • نحوه ارسال و بسته‌بندی طلای ارزان
  • تطبیق کامل جزئیات مربوط‌ به طلا با عکس‌های آن

از جمله این نکات هستند.

مشتریان معمولاً در سفارش طلای ارزان به‌صورت آنلاین با چالش‌های بیشتری نسبت ‌به سفارش حضوری رو‌به‌رو می‌شوند. قبل از خرید هر نوع طلایی، بررسی این نکات بسیار مهم است. با این وجود، در خرید طلای سبک به‌دلیل وزن پایین آن نیاز‌به توجه بیشتری است.

قیمت طلای سبک

قیمت طلای سبک

سفارش طلای کم‌وزن به‌صورت حضوری

سفارش طلای ارزان به‌صورت حضوری و با مراجعه به فروشگاه‌های طلافروشی، روشی قابل اعتماد است. با این وجود توجه ‌به برخی نکات، باعث رسیدن به نتیجه‌ای بهتر می‌شود.

سفارش طلای ارزان از فروشگاه‌های معتبر

ارزان بودن قیمت طلای سبک، درصد فروش جواهرات تقلبی و بی‌کیفیت را بالا برده‌است. بنابراین برای سفارش طلای سبک، باید به سراغ فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده رفت. با این ‌وجود باید توجه کرد که سفارش طلای کم‌وزن به‌این فروشگاه‌ها، مستلزم پرداخت هزینه بیشتری نسبت ‌به سایر جواهرفروشی‌ها است.

سفارش طلای کم‌وزن با قیمت پایین‌تر

معمولاً سفارش طلای سبک به فروشگاه‌های شناخته‌شده و معتبر، پرداخت هزینه بیشتری را در‌بر دارد. به‌همین دلیل برخی از افراد به‌ سراغ جواهرفروشی‌های کوچک می‌روند. در این حالت، بررسی گواهی‌نامه فروشنده طلا، به خریدی مطمئن کمک می‌کند. فروشنده‌ها معمولاً گواهی‌نامه خود را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

مقایسه قیمت‌ها

معمولاً راحت‌ترین روش برای سفارش طلای کم‌وزن، سفارش آن به اولین فروشگاه قابل اعتماد است. با این ‌وجود، مقایسه و بررسی قیمت جواهرفروشی‌های مختلف، به خرید طلای ارزان‌تر کمک می‌کند جست‌و‌جو بین فروشگاه‌های معتبر برای یافتن پایین‌ترین قیمت طلای سبک، معمولاً نتیجه‌بخش است.

سنگ‌های قیمتی به‌کار رفته در طلای ارزان

پس از سفارش طلای سبک، باید نتیجه آن به ‌دقت بررسی شود. یکی از موارد مهم برای بررسی، نوع و نحوه قرار‌گیری سنگ‌های قیمتی روی طلای ارزان است.

اگر این سنگ‌ها محکم سر جای خود قرار نگرفته باشند؛ احتمال افتادن و گم‌شدن آن‌ها زیاد است. همچنین اگر مشتری استفاده از سنگی مانند الماس را در سفارش خود ذکر کرده‌ باشد؛ باید قبل از خرید، حتماً نوع سنگ زینتی جواهر را بررسی کند.

سفارش آنلاین طلای کم‌وزن

سفارش طلای سبک به‌صورت آنلاین چالش‌های بیشتری نسبت ‌به سفارش حضوری آن دارد. خرید اینترنتی طلای سبک، نیاز‌به صبر بیشتری دارد. بررسی چند نکته در روند سفارش آنلاین جواهرات الزامی است.

تحقیق و بررسی فروشنده طلای ارزان

قبل از انتخاب و سفارش طلای کم‌وزن، بررسی نظرات کاربران در مورد فروشنده آن الزامی است. در برخی از وبسایت‌ها این امکان برای کاربران فراهم‌شده تا از فروش طلای تقلبی یا گران‌قیمت جلوگیری شود. بنابراین بررسی نظرات برای سنجیدن انصاف و اخلاق فروشنده در احساس امنیت هنگام سفارش طلای سبک بسیار موثر است.

خط مشی فروشنده یا فروشگاه طلا

یکی دیگر از اصول مهم برای سفارش طلای ارزان به‌صورت آنلاین، بررسی خط مشی و اصول رازداری فروشنده طلا است. این اصول معمولاً در وب‌سایت فروشگاه درج شده ‌است. اهمیت بررسی این قسمت از سایت فروشگاه، در دو مورد است.

حفظ و نگه‌داری حریم شخصی مشتریان

برخی از وب‌سایت‌های مربوط‌ به خرید و سفارش طلای کم‌وزن، اطلاعات شخصی مشتریان مانند: ایمیل، شماره تلفن و آدرس منزل را در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار می‌دهند. بنابراین هنگام مطالعه اصول رازداری فروشگاه، باید از حفظ و نگه‌داری اطلاعات شخصی مشتریان به‌صورت خصوصی، اطمینان حاصل کرد.

سفارش طلای سبک

سفارش طلای سبک

اصول و قوانین مربوط‌ به مبادله و بازگشت طلای سبک

در روند سفارش طلای سبک، به‌ دلیل وزن کمی که دارد؛ امکان بروز مشکلاتی مثل:

  • وجود آسیب‌دیدگی در بخش‌های مختلف جواهر
  • غیر اصل بودن طلای به‌کار رفته در ساخت آن
  • تقلبی بودن سنگ‌های کار شده روی طلا

وجود دارد. بنابراین بررسی قوانین مربوط به بازگشت طلای ارزان فروخته شده، الزامی می‌باشد. بسیار مهم است که در صورت عدم رضایت مشتری، فروشنده طلا جواهرات را پس بگیرد و مبلغ آن را به مشتریان بازگرداند.

بررسی کامل تصاویر مربوط‌ به طلای ارزان

برای اطمینان کامل از خرید، باید قبل از سفارش طلای ارزان تمام جزئیات مربوط ‌به ساخت آن بررسی شود. پس از این بررسی، باید خصوصیات طلای ارزان را با تصاویر مربوط ‌به آن تطابق داد.

برای مثال: بر اساس سایت فروشگاه، جواهر از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌است و دارای قطعات ریز الماس است. در این حالت باید قبل از سفارش طلای سبک، این ویژگی‌ها به دقت با عکس موجود در سایت تطبیق داده شود.

در برخی مواقع، در عکس‌های مربوط به طلای ارزان، ویژگی‌های ذکر شده در مورد آن مشخص نیست. در این حالت، قبل از سفارش طلای کم‌وزن، باید مشتریان عکس‌های دقیق آن قطعه جواهر را از سایت فروشگاه درخواست کنند.

بررسی نحوه بسته‌بندی قبل از سفارش طلای سبک

طلای ارزان معمولاً بسیار ظریف و شکننده است. یکی از دلایل عمده آسیب و از مد افتادن طلای سبک، خراش است. مشتریانی که قصد سفارش طلای ارزان به‌صورت نیم‌ست یا سرویس‌های کامل را دارند؛ باید از بسته‌بندی هر قطعه به‌صورت جداگانه، اطمینان حاصل کنند.

یکی دیگر از دلایل آسیب طلای سبک و ظریف، خم‌شدن زنجیر‌های آن است. بنابراین، بسته‌بندی آن باید به‌اندازه کافی بزرگ باشد. مشتریان باید این موارد را قبل از سفارش طلای کم‌وزن، از فروشنده بپرسند.

گارانتی فروش طلا

با وجود اینکه یکی از نکات مثبت سفارش طلای سبک، قیمت پایین آن است؛ پرداخت هزینه مربوط ‌به گارانتی هنگام خرید آنلاین جواهرات الزامی است. گارانتی خرید، امکان بازگشت طلای ارزان را برای مشتریان فراهم می‌کند. علاوه ‌بر این، فروشنده را موظف به پس‌دادن هزینه طلا در صورت گم‌شدن آن می‌کند.

مزایا و معایب سفارش طلای ارزان

در سفارش طلای کم‌وزن، باید به این موضوع توجه کرد که خرید این نوع از جواهرات، مزایا و معایب گوناگونی دارد.

مزایای سفارش طلای کم وزن

با سفارش طلای سبک، مشتریان از برخی ویژگی‌های مثبت آن بهره می‌برند.

تغییر راحت استایل

ساخت طلای ارزان، همانطور که از نامش مشخص است؛ هزینه کمتری نسبت ‌به طلای سنگین وزن دارد. برخی از افراد بسیار تنوع‌طلب هستند و تمایل زیادی به تغییر مکرر استایل و ظاهر خود دارند. سفارش طلای سبک گزینه‌ای مناسب برای این افراد است.

بنابراین ظاهری شیک با صرف هزینه‌ای پایین نتیجه خرید طلای ارزان است. زمانی‌که مشتریان هزینه کمتری بابت خرید طلا صرف می‌کنند؛ امکان خرید جواهرات بیشتری برای آن‌ها فراهم می‌شوند.

ظاهری زیبا با صرف هزینه کم‌تر

یکی از مزایای سفارش کم‌وزن، پرداخت هزینه‌ای کم‌تر در مقایسه با طلا‌های سنگین وزن است. در گذشته برای ایجاد ظاهری زیبا به‌وسیله جواهرات، نیاز‌به پرداخت هزینه‌های هنگفت بود. ظرافت و زیبایی طلای ارزان، به ایجاد ظاهری زیبا با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر کمک می‌کند.

تنوع بالای جواهرات کم‌وزن

سازندگان طلای ارزان، تقریباً توانایی طراحی و ساخت هر طرحی را دارند. بنابراین مشتریان هنگام سفارش این نوع از جواهرات، امکان پیشنهاد طرح‌های گوناگونی را دارند.

سفارش طلای سبک و معایب آن

با‌وجود قیمت پایین طلای سبک، این نوع از جواهرات از برخی ایرادات، عاری نیستند. توجه به این معایب قبل از سفارش طلای ارزان، باعث تصمیم‌گیری منطقی‌تر می‌شود.

فرسودگی سریع

سفارشات طلای سبک، به‌سرعت ساخته می‌شود و دقت کم‌تری در ساخت آن‌ها به‌کار می‌رود. همچنین در بسیاری از موارد، طلای به‌کاررفته در ساخت طلای ارزان، کیفیت پایین‌تری نسبت‌به طلای سنگین وزن دارد. به‌همین دلیل، قبل از سفارش طلای کم وزن، باید به سرعت بالای فرسودگی آن‌ها توجه کرد.

گیر‌کردن زنجیر‌های طلا در هم و تغییر رنگ طلا از جمله مشکلات نادری است که پس از خرید طلای ارزان پیش می‌آید.

سازندگان طلای ارزان

از آنجایی‌که قیمت طلای سبک پایین است؛ درخواست بازار برای اینگونه جواهرات بسیار بالا رفته ‌است. در شرایطی که تولید انبوه طلای ارزان وجود دارد؛ بررسی سازندگان حقیقی آن کمی مشکل است. بر اساس گزارشات وزارت کار آمریکا، برخی از سفارشات طلای ارزان به‌واسطه کار اجباری کودکان ساخته می‌شود.

اتلاف منابع

از آنجایی‌که طلای ارزان، به‌اندازه طلای سنگین وزن، استحکام بالایی ندارد؛ امکان خرد‌شدن و آسیب‌دیدن آن بیشتر است. بنابراین احتمال اینکه قطعات طلای سبک برای مدتی طولانی و بدون استفاده در کمد باقی بمانند؛ بسیار زیاد است.

علاوه ‌بر ‌این، برای تولید این نوع از جواهرات، انرژی زیادی برای ساخت، بسته‌بندی و حمل ‌و ‌نقل آن‌ها مصرف می‌شود. بنابراین با‌وجود اینکه خرید طلای ارزان، به‌نوعی باعث صرفه‌جویی می‌شود اما در بلند‌مدت اثرات معکوس به‌دنبال دارد. سفارش طلای سبک با کیفیت پایین، به‌معنی هدر‌دادن منابع مالی و انسانی است.

در پایان

بسیاری از افراد، سفارش طلای سبک را به طلای سنگین وزن ترجیح می‌دهند. بررسی مزایا و معایب خرید این نوع از جواهرات، به مشتریان در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند. تنوع بالا و قیمت پایین طلای کم‌وزن، آن را برای افرادی که در‌صدد تغییر نوع پوشش خود هستند؛ مناسب کرده ‌است. اما طلای ارزان، معایبی نیز به‌دنبال دارد.

برای مثال: جنس طلای به‌کار‌رفته در ساخت جواهرات کم‌وزن، از کیفیت بالایی برخوردار نیست. این امر موجب فرسایش سریع‌تر طلای سبک نبست به جواهرات سنگین‌وزن می‌شود. فرسودگی سریع طلای ارزان، مدت زمان استفاده از آن را محدود می‌کند. به‌همین دلیل باعث اتلاف منابع انسانی و مالی زیادی می‌شود.

همچنین، تولید انبوه جواهرات کم‌وزن، بررسی دقیق سازندگان آن را کمی مشکل کرده‌است. در برخی از مواقع، طلای ارزان در شرایط غیر‌انسانی و اخلاقی تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *