×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

روش هایی برای تغییر سایز انگشتر

در هر زمانی ممکن است بنا به هر‌ دلیلی بخواهید سایز حلقه و انگشتر خود را تغییر دهید و به بزرگ‌کردن انگشتر یا کوچک‌کردن انگشتر نیاز داشته باشید. ممکن است که به مرور زمان سایز انگشت شما تغییر کند. ممکن است انگشتری را هدیه بگیرید که سایز انگشت شما نباشد. برای تغییر سایز انگشتر خود حتماً آن‌را به یک مغازه جواهر‌فروشی می‌برید.

یکی از بارزترین دلیل‌های تغییر اندازه انگشتر، تغییر سایز انگشتان شما با کاهش و افزایش وزن شما است که اگر در موقعیت‌های زیر هستید شاید تصمیم به تغییر سایز انگشتر بگیرید:

  • وقتی تصمیم به کاهش یا افزایش وزن می‌گیرید.
  • وقتی حس می‌کنید دیگر انگشتر مانند سابق روی انگشتان شما قرار نمی‌گیرد.
  • وقتی انگشتر یک یادگاری است و شدیداً علاقه به نگهداری از آن دارید
  • و دلایلی از این قبیل

در این مقاله قرار است به نحوه تغییر اندازه سایز انگشتر و راه‌های مختلف آن بپردازیم. پس اگر می‌خواهید همچنان از انگشترهای خود استفاده کنید با ما همراه باشید.

تغییر سایز انگشتر

تغییر سایز انگشتر

روش‌های کوچک‌کردن انگشتر

ابتدا باید بدانیم که چه موقع باید به سراغ کوچک‌کردن انگشتر خود برویم. قطعاً انگشتری که می‌خواهید در آن تغییر سایز ایجاد کنید برای شما ارزش زیادی دارد. پس وقتی که ناگهان حس کردید انگشتر شما بزرگ شده و مثل سابق برای شما نیست به سرعت سراغ تغییر سایز آن نروید.

ممکن است که یک سری عواملی محیطی بر‌روی بدن شما تاثیر بگذارند. عواملی مثل کاهش دما یا کاهش وزن به شکل ناگهانی باعث کوچک‌شدن سایز انگشت شما شود. شرایطی که در آن انگشتر را نیز تهیه کردید مهم است. مثلاً وقتی غذای پر‌نمک می‌خورید روی سایز انگشت تاثیر دارد.

حالا روش‌های کوچک‌کردن انگشتر را بررسی کنیم. یکی از معروف‌ترین روش‌ها که بیشترین استفاده را دارد، استفاده از دانه‌های فلزی است. دو دانه از جنس طلا یا فلزهای دیگر را به بدنه انگشتر جوش می‌دهند. البته ممکن است این روش برای شما خوش‌آیند نباشد پس قبل از تغییر سایز حتماً از طلافروش یک نمونه کار خواسته و امتحان کنید.

روش بعدی یکی از روش‌هایی است که بیشتر طلافروشان از آن استفاده می‌کنند. این روش مقرون‌به‌صرفه است و هزینه چندانی را شامل نمی‌شود. اسم این روش حلقه داخلی است. یک حلقه نعلی شکل که حالت فنری دارد را وارد انگشتر می‌کنند. این روش تا یک سایز انگشتر را تنگ می‌کند. عبور انگشت از انگشتر در این روش راحت است.

 

روش‌های دیگر کوچک‌کردن انگشتر

برای تغییر سایز انگشتر و کوچک‌کردن آن راه‌های دیگری نیز وجود دارد. مثلاً یک راه دیگر حلقه و انگشتر لولایی است. اگر نمی‌خواهید فشار جانبی را احساس کنید این روش را استفاده کنید. طلافروش در قسمت پایینی انگشتر برای شما یک لولا به همراه قفل قرار می‌دهد. به‌راحتی قفل باز و بسته می‌شود. این روش برای تغییر یک تا چند سایز مناسب است.

ما اینجا یک راه پیشنهادی برای کوچک‌کردن انگشتر در خانه نیز برای شما داریم. اول با مایع ظرف‌شویی و آب انگشتر خود را تمیز کنید و با مسواک قسمت‌های کثیف و تیره را به آرامی از کثیفی پاک کنید. دقت کنید به انگشتر آسیب نرسد. سپس آن را خشک کنید.

مقدار کمی از چسب آکواریوم را به وسیله یک چوب کبریت به زیر انگشتر بمالید. هرچقدر که می‌خواهید انگشتر تنگ‌تر باشد با ضخامت بیشتری از چسب بر روی آن قرار دهید. برای مثال اگر انگشتر خیلی برای شما گشاد است، باید دور تا دور انگشتر را چسب بزنید. اگر فقط کمی گشاد است فقط یک قسمت کوچک از آن را چسب بزنید. منتظر بمانید تا چسب خشک شود و به این صورت انگشتر آماده است.

روش‌های بزرگ‌کردن انگشتر

برای بزرگ‌کردن انگشتر راه‌های زیادی در اختیار شما نیست. این فرایند از کوچک‌کردن انگشتر سخت‌تر است اما سه راه قابل بیان است. یکی از راه‌هایی که طلافروشان استفاده می‌کنند، این است که انگشتر را یک برش می‌دهند و سطح آن را گسترش می‌دهند تا با فلزهای دیگر آن سطح را پر‌ کنند.

اما ما در این مقاله راه‌های خانگی برای افزایش سایز را نیز بررسی می‌کنیم. یکی از این راه‌ها این است که ابتدا انگشتر را با صابون چرب کنید. سپس با یک سنبه که یک مخروط فلزی است از یک‌نواخت‌بودن آن اطمینان حاصل کنید. انگشتر را درون یک استوانه فلزی و مدرج مخصوص این کار بگذارید.

پس از این مرحله باید به کمک یک پتک ضربه‌های آرام اما محکم به انگشتر وارد کنید. زاویه ضربه‌های شما باید رو به پایین و اعداد بزرگ‌تر سنبه باشد چون می‌خواهیم سایز انگشتر را بزرگ‌تر کنیم. توجه کنید هنگام ضربه‌زدن انگشتر را بچرخانید تا به همه قسمت‌ها ضربه وارد شود. پس از اتمام حلقه را امتحان کنید و اگر‌همچنان تنگ بود این کار را ادامه دهید تا به اندازه دل‌خواه برسید.

راه بعدی استفاده از انبردست است. در این راه توسط انبردست انگشتر را می‌کشیم تا سایزش بیشتر شود. ابتدا قسمتی از سطح زیرین انگشتر را نشانه‌گذاری کنید. سپس آنجا را برش دهید تا فاصله‌ای ایجاد شود. با انبردست سایز را به سایز دل‌خواه برسانید. سپس لبه‌ها را با یک سوهان ناخن سوهان بکشید تا تیزی آن دست شما را خراش ندهد.

 

انواع انگشتر طلا با سایزهای مختلف

تغییر سایز انگشتر چقدر هزینه دارد؟

در ابتدا باید گفت اگر این کار را می‌خواهید در خانه انجام دهید هزینه بسیار ناچیزی برای شما دارد. اما از آنجا که شما حرفه‌ای نیستید و تا به حال زمینه‌ای در انجام این کار نداشته‌اید ممکن است آسیب جدی به انگشتر بزنید پس قبل از هر کاری فکر کنید و اگر می‌توانید آن را انجام دهید. اگر از خود مطمئن نیستید به یک طلافروشی مراجعه کنید.

حال اگر می‌خواهید برای تغییر سایز انگشتر به یک طلافروشی مانند گالری ربیعی مراجعه کنید و دنبال قیمت این تغییرات هستید باید گفت که این کار کاملاً بستگی به انگشتر شما دارد. نوع انگشتر، جزئیات انگشتر مثل نگین داشتن، ضخامت انگشتر و اینکه آیا سنگ قیمتی در آن به کار رفته است باعث بروز تغییرات قیمتی می‌شود. در ضمن هر شهر با شهر دیگری تفاوت قیمت دارد.

به‌طور کلی اگر بخواهیم با توجه به جنس انگشتر قیمت‌ها را تخمین بزنیم باید گفت تغییر اندازه انگشتر از جنس پلاتین از سایر جنس‌ها سخت‌تر است و به زمان و توجه بیشتری نیاز دارد و بیشترین تفاوت قیمت را با سایر انگشترها در بحث تغییر سایز انگشتر دارد. چیزی بین صد الی ۳۰۰ دلار در کشورهای خارجی محاسبه می‌شود.

پس از پلاتین تغییر سایز انگشترهایی از جنس طلای سفید سخت است. چون دارای رودیم هستند و برای تغییر اندازه آن را ذوب و پس از انجام کار دوباره روکش می‌کنند. این کار بین ۶۰ تا ۱۳۰ دلار هزینه دارد. طلای زرد راحت‌تر از طلای سفید است و حدود ۴۰ الی ۱۰۰ دلار باید هزینه صرف کنید. البته دقت کنید هیچ یک از این قیمت‌ها قیمت دقیقی نیست و تنها تخمین‌زده شده در کشورهای خارجی است.

 

توصیه‌هایی برای تغییر سایز انگشتر

قبل از تهیه انگشتر به نکاتی توجه کنید تا نیاز به تغییر سایز نباشد. انگشتر مناسب انگشت شما باید انتخاب شود. این انگشتر باید راحت بلغزد اما نه آن‌قدری که از انگشتان در بیاید و خطر افتادن داشته باشد. اگر انگشتر شما با کوچک‌ترین فشاری از انگشت شما خارج شود آن برای شما بزرگ است و اگر آن را تهیه کرده‌اید نیاز به تغییر سایز دارد.

یک سوال متداول در تغییر اندازه انگشتر این است که تغییر اندازه انگشتر چقدر طول می‌کشد؟ برای جواب به این سوال باید گفت که تقریباً کل کار مربوط به جنس و نوع انگشتر شما است. برای مثال انگشترهایی که ساده هستند و سنگ‌های قیمتی ندارند، زود به شما تحویل داده می‌شوند. حتی در حد چند دقیقه اما اگر دارای نگین و سنگ‌های قیمتی باشد چند ساعت یا چند روز ممکن است به طول بی‌انجامد.

در همه انگشترها نمی‌شود تغییر ایجاد کرد پس قبل از خرید باید توجه به جنس انگشتر خود داشته باشید. در انگشترهایی از جنس ابدیت هستند چون معمولاً به صورت سفارشی ساخته می‌شوند قابل تغییر نیستند. همچنین حلقه‌هایی که از جنس آهن ضد‌زنگ و یا تیتانیوم هستند نیز تغییر سایز در آنها ممکن نیست.

البته به شما توصیه می‌کنیم که از همان ابتدا انگشتری با سایز مناسب با انگشتان خود انتخاب نمایید. برای اینکه بهترین سایز ممکن را انتخاب نمایید به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله روش تعیین سایز حلقه و انگشتر را مطالعه نمایید.

 

کلام آخر

اول از همه توجه داشته باشید که اگر تغییر سایز انگشت شما به صورت ناگهانی اتفاق افتاده است چند روز صبر کنید و سپس تصمیم به تغییر سایز حلقه بگیرید. چون معمولاً دلایلی متفاوت و گذرا باعث این شده است که شما حس کنید انگشترتان دیگر سایز انگشت شما نیست.

اما اگر نیاز به تغییر سایز دارید، انگشتر را یا می‌توان بزرگ کرد یا کوچک. برای کوچک‌کردن راه‌های متنوعی در اختیار است که معروف‌ترین آنها حلقه داخلی است و بیشتر طلافروشان از این روش استفاده می‌کنند. برای بزرگ‌کردن انگشتر نیز راه‌هایی وجود دارد اما کار‌آمد‌‌ترین آنها برش سطح و پر‌کردن آن با فلزهای دیگر است.

در آخر نکات متنوع و قابل توجه در مورد تغییر سایز وجود دارد. برای اینکه برای همه انگشترها نمی‌توان تغییر سایز انجام داد و اینکه قیمت تغییر سایز با توجه با سایز انگشتر انجام می‌شود. همچنین برای تحویل انگشتر نیز نمی‌توان تایم دقیق تعیین کرد چرا که این هم به جنس و جزئیات انگشتر بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *