×
اکونومی :

گروه طلای اقتصادی دارای کارمزد ساخت ۱۵٪ الی ۲۵٪ است.

استاندارد:

محصولات این گروه با کارمزد ساخت ۲۶٪ الی ۳۱٪ است و کیفیت خوبی دارند .

پریمیوم :

گروه طلای مدرن که دارای کارمزد ۳۲٪ الی ۴۵٪ و از کیفیت ساخت عالی و بی‌نظیری برخوردار هستند.

لاکچری :

گروه طلای لاکچری با کیفیت فوق العاده دارای کارمزد ساخت ۴۵٪ الی ۵۴٪ است و جزء محصولات لوکس و بسیار محدود هستند.

×

محصول مورد نظر شما در حال حاضر موجود نمیباشد .

شما میتوانید این محصول را جهت ساخت و تسریع در مراحل اماده سازی سفارش‌ دهید .
زمان تخمینی برای انجام پروسه ساخت ۱ الی ۳ هفته میباشد .
تمامی محصولات سفارشی از لحاظ اجرت ساخت و قیمت ، تفاوتی با محصولات موجود ندارند و هنگام تسویه به قیمت طلای خام روز ثبت سفارش محاسبه می‌شود.

توجه فرمایید که قیمت و وزن اعلام شده با ۱۰ الی ۲۰ درصد اختلاف محاسبه شده است .

طلای آبشده چیست؟

خرید طلای آبشده

سرمایه گذاری بر روی خرید طلا به شکل‌های  خرید طلا و جواهرات، سکه، شمش و گاهی اوقات بصورت طلای آب شده است. سه مورد سکه، شمش و طلا و جواهر از هیچ لحاظی منعی برای خریداران ندارد (البته که در قانون حمل و نگهداری طلای خام از جمله شمش و آبشده برای مردم مجاز نبوده و فقط برای کسانیکه شغلشان می باشد مجاز است و مردم میتوانند طلای ساخته شده را خریده و استفاده کنند).

طلای آبشده در واقع همان طلای ذوب شده می‌باشد. از آنجایی که طلاها هیچگاه عیار ۱۰۰ درصدی ندارند، موقع ذوب رنگ طلای آب شده، زرد یا طلایی نیست. همین نکته باعث می‌شود تا سودجویان با استفاده از این اصل بدون شک، مقداری ناخالصی به آن اضافه کنند. مطمئنا تشخیص آن برای عموم مردم مشکل و امکان ناپذیر می‌باشد. در ادامه با سایت گالری ربیعی برای درک بهتر موضوع، همراه باشید.

طلا آبشده چیست و چگونه طلا به این شکل در می‌آید؟

وقتی در بازار روبه‌روی زرگری‌ها قدم بزنید، نوشته‌هایی با این مضمون که طلای دست دوم شما را با قیمت مناسب خریداریم را می‌بینید. حتی آن طلاهایی که از چند نقطه شکسته شده باشند. یا به عبارتی دیگر طلاهایی که دیگر از چرخه استفاده خارج شده‌اند را، خریداری می‌کنند. به این روش بازیابی طلا هم گفته می‌شود. اما این کار برای چیست؟ خریداران طلاهای دست دوم این طلاها را به کارگاه‌های ساخت طلا می‌دهند. در کارگاه‌ها با ذوب این طلاها در کوره‌های مخصوص طلا، طلای ذوب شده را به داخل قالب‌ها می‌ریزند و دوباره طلاهای از کار افتاده ما، روانه بازار می‌شوند. پس برای سوال طلای آب شده چیست ، پاسخ مناسبی را پیدا کردیم.

شکل طلای آبشده چگونه است؟

اگر تا به حال برای تعمیر طلاهای خود به زرگر مراجعه کرده باشید، دیده‌اید که برای تعمیر آن یک مقدار طلا از یک طلای دیگر را با انبر می‌برد و قسمت شکسته شده طلای شما را به کمک آن به اصطلاح، جوش می‌زند. اما آن طلایی که قسمتی از آن را می‌برند، چیست؟ بله، طلای آبشده می‌باشد. کارگاه‌ها بعد از ذوب طلا، آن‌ها را به شکل مفتول در می‌آورند. مفتول‌ها شکلی تقریبا شبیه به شمش طلا دارند. بیشتر استفاده طلای ذوب شده برای زرگرها و تعمیر طلا و جواهرات است. همچنین اجرت، مالیات و مظنه بر روی این نوع طلا، بسیار کمتر از سایر طلاها است. با توجه به ویژگی این طلا و بحث‌های مالی، سودجویان در کمین هستند.

 

عیار طلای آبشده

 

عیار طلای آب شده چقدر است و چگونه روی آن ثبت می‌شوند؟

عیار طلاهای آبشده به همراه وزن آن‌ها، معمولا بر روی آنها نقش بسته است. ابتدا باید اشاره کنیم که عیار ۱۸ با عدد ۷۵۰ در طلای آب شده برابر است. بر روی طلا یک خط می‌کشند. در بالای آن وزن طلا را می‌نویسند و در پایین عددی حول و حوش ۷۵۰ می‌نویسند.

معرفی طلای آب شده بدون ذکر بایدها و نبایدها

اما میرسیم به قسمت ناخوش سوال طلای آبشده چیست ؟  یعنی معرفی طلای آب شده بدون ذکر بایدها و نبایدها، که باید بیشتر روی آن حساس باشیم. اگر زرگر مورد اعتمادی برای خرید طلای آب شده در دسترس نداشتیم، آیا می‌توان به نوشته‌های روی آن اعتماد کرد؟ مطمئنا خیر.

به صورت کلی خرید طلای آبشده برای افراد غیر زرگر و بدون تجربه توصیه نمی‌شود. چون به احتمال زیاد با ریسک کردن و خرید آن بدون ارزیابی و صرفا با اعتماد به نوشته‌های آن، ممکن است سرمایه شما را برای همیشه نابود کند. در مورد طلای آبشده، قیمت تمام شده برای خریدار و نگهداری از آن پایین است. اما اگر طلای خریداری اصل نباشد، هیچ زرگری آن را از شما نمی‌خرد.پس اگر قصد خرید طلای آبشده را داشتید ، با افرادی که ماهر هستند، به خرید طلای آب شده بروید و یا خرید خود را از شخص معتبری انجام دهید.

اما اگر نه فرد ماهری کنار ما و نه زرگر مورد اعتماد، تنها راه حل برای پی بردن به درستی اعداد روی مفتول، بردن مفتول به یکی از کارگاه‌های طلا سازی است. در این کارگاه دوباره طلا را آب می‌کنند و عیار آن را برای شما مشخص می‌کنند. این روش هم مناسب نیست. چون زرگرها با کارگاه‌های طلا خرید و فروش بالایی دارند و با یکدیگر بیشتر در ارتباط هستند. پس ممکن است سودجویان در این راه هم به فکر منفعت خود باشند. همگی تا حد زیادی با این که، طلای آب شده چیست آشنا شدیم. اما خرید و فروش طلا برای افرادی که در این زمینه فعال نیستند، اصلا مناسب نیست.(به شماره ای جهت مشخص شدن عیار ، روی طلای آبشده درج می شود ، شماره انگ هم می گویند).

نتیجه گیری

خرید طلا برای سرمایه گذاری روش مناسبی است. اما طلای آبشده با وجود این که معاف از مالیات است و اجرت آن تقریبا یک چهارم سایر طلاها است، اما هیچگاه به عنوان روش مناسب سرمایه گذاری شناخته نشده است. طلا فروشان، طلاهای دست دوم و از رده خارج شده مشتریان را می‌خرند و آن‌ها را به گرمای کوره‌های ذوب طلا در کارگاه‌ها می‌سپارند. سپس وزن و عیار آن را بر رو و پایین یک خط می‌نویسند.(اگرچه برای سرمایه گذاری طلا هم بهترین نوعش طلای ساخته شده است ، چرا که هم از استفاده آن میتوان لذت برد و هم اینکه سرمایه گذاری می شود).

اما چون ممکن است اعداد نوشته شده درست نباشند، می‌طلبد که مردم بیشتر دقت کنند. چون مالیاتی برای آن‌ها نیست و خرید آبشده کار قانونی هم نیست ، پس مسئله شکایت هم زیاد پاسخگو نخواهد بود. برای خرید، با افراد زبده مشورت کنید و از تجربه آن‌ها برای تشخیص درست عیار طلا، استفاده کنید. امید است که توانسته باشید در گالری ربیعی جواب سوال طلای آبشده چیست را به خوبی دریافت کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *